Nowy Ford Mustang

teraz z 5 litrowym V8 o mocy aż 450 KM!

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Piotr Lisowski

12 wrz 11:45

Wczoraj firma Ford zaprezentowała nową generację modelu Mustang w specyfikacji na rynek europejski. Odświeżona wersja wyróżnia się m.in. zmodernizowaną stylistyką, mocniejszymi silnikami, choć nie wszystkimi, lepszym zawieszeniem, zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy oraz bogatszym wachlarzem opcji umożliwiających konfigurację i personalizację.

GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

Na tle swych poprzedników nowy Mustang ma oferować lepszą dynamikę przyspieszania, która zawdzięczać będzie mocniejszej 5-litrowej jednostce napędowej w układzie V8 o mocy 450 KM. Ponadto Mustang może teraz współpracować z nową 10-stopniową przekładnią automatyczną lub klasycznym, 6 stopniowym manualem. Osiągnięcie wyższej mocy, podobnie jak wyższej wartości momentu obrotowego, możliwe jest dzięki zastosowaniu nowego, wysokociśnieniowego, bezpośredniego układu wtryskowego typu dual-fuel oraz technologii niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora dolotowego.

Z kolei silnik 2.3 EcoBoost generuje 290 KM mocy i wg zapewnień producenta wyróżnia się większą dynamiką reakcji, dzięki funkcji chwilowego doładowania turbosprężarki (overboost). Funkcja ta dostępna będzie podczas dynamicznego przyspieszania, czyli w chwilach podwyższonego zapotrzebowania na moc po redukcji przełożenia. Ponadto silnik ten może również współpracować z nową przekładnią 10-stopniową. Co ciekawe poprzednia wersja Mustanga EcoBoost wyróżniała się wyższą mocą, generowała aż 317 KM. Ford oficjalnie się nie chwali z czego wynika obniżenie mocy w tej wersji samochodu.

Nowy Mustang korzysta też z systemu Launch Control zapewniającego maksymalną przyczepność oraz dynamikę podczas startu zatrzymanego. Kolejnym standardowym systemem dostępnym nie tylko z silnikiem 5.0 L V8, ale teraz także z jednostką 2.3 EcoBoost, będzie elektroniczny system blokowania hamulców przednich kół (Electronic Line Lock), który pozwoli na uślizg kół tylnej osi w celu odpowiedniego rozgrzania tylnych opon i tym samym na bardziej efektywny start.

Charakterystykę jazdy i prowadzenia zoptymalizowano dzięki zastosowaniu nowego, konfigurowalnego układu zawieszenia MagneRide oraz systemu wyboru trybu jazdy, który pozwala dostosować charakterystykę samochodu do preferencji kierowcy. Amortyzatory układu wypełnione są płynem, który podatny jest na elektrostymulację i zależnie od warunków drogowych oferuje zmienną siłę tłumienia.

Za sprawą zmodyfikowanych nastaw, amortyzatory zapewniają lepszą stabilność na łuku drogi, a tylne zawieszenie, utwardzone dzięki zmodyfikowanym łącznikom poprzecznym, zapobiega nadmiernym przechyłom w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów. Kolejnymi elementami, które zapewniają lepszą kontrolę przechyłów nadwozia są stabilizatory poprzeczne o zwiększonej średnicy.

Najnowszy Mustang wyróżnia się też nowym układem wydechowym Active Valve Performance, oferującym cichy tryb pracy Good Neighbour, który automatycznie tłumi odgłos układu wydechowego, aby bladym świtem wystrzały z wydechu widlastej, 5-litrowej ósemki nie budziły zaspanych sąsiadów. Poza tym kierowca może po raz pierwszy w historii modelu dostosować brzmienie wydechu Forda Mustanga do własnych upodobań i warunków jazdy.

System oświetlenia, na który składają się przednie reflektory, światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy oraz kultowe, trójelementowe światła tylne, został w całości wykonany w technologii LED i dostępny będzie w ramach wyposażenia standardowego we wszystkich wersjach modelu Mustang w Europie. Co więcej, Ford Mustang oferowany będzie teraz z nowym, opcjonalnym tylnym spojlerem.

Wśród dostępnych systemów wspomagających kierowcę znalazły się m.in. system antykolizyjny (Pre-Collision Assist) z technologią wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Aid). Kolejną nowością w modelu Mustang jest aktywny tempomat (ACC).

Nowoczesność wnętrza podkreśla teraz w pełni cyfrowy zestaw zegarów o przekątnej 12 cali, który zastąpił klasyczne liczniki. Ponadto nowy Ford Mustang wyposażony będzie w system multimedialny SYNC 3, który umożliwia głosową obsługę podłączonego smartfonu, zestawu audio, systemu nawigacji oraz układu klimatyzacji. Obsługa tych urządzeń i systemów będzie również możliwa za pomocą centralnego, 8-calowego ekranu dotykowego. System jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto.

Na boczkach drzwi pojawiły się miękkie materiały, które są przyjemniejsze w dotyku, klamki wewnętrzne wykonano z aluminium, a konsole środkową obszyto ręcznie. Ponadto w całej gamie modelu Mustang dostępny jest również pakiet Carbon Sport, w którego skład wchodzą wstawki z Alcantary na panelach drzwiowych i fotelach, a także otoczenie panelu instrumentów i gałka dźwigni zmiany biegów wykończone włóknem węglowym. Wszystkie wersje modelu mogą być również wyposażone w skórzane fotele z systemem ogrzewania i wentylacji oraz podgrzewane koło kierownicy.

„Popularność Mustanga w Europie przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Po drogach Starego Kontynentu porusza się bowiem niemal 30 tysięcy egzemplarzy tego kultowego modelu.” – przekonuje Steven Armstrong, wiceprezes Ford Europe i prezes grupy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Ford Motor Company.

Ceny nowej odmiany nie zostały jeszcze oficjalnie ujawnione. Ceny aktualnie dostępnej wersji startują zł 162 000 zł za odmianę EcoBoost, jeszcze o mocy 317 KM, z 6 stopniową skrzynią manualną. Za podstawową wersję V8 trzeba wyłożyć 183 000 zł. Najdroższa odmiana Black Edition z 6 stopniowym automatem wyceniona jest na 201 500 zł.