Paweł Bijata
23 wrz 13:00
Innowacja w nowej obręczy Flexible Wheel polega na wykonaniu obrzeża felgi z gumy Michelin Acorus. To newralgiczny punkt, w którym opona styka się z rantem felgi. Zadaniem elastycznych elementów będzie absorbowanie siły uderzenia w momencie napotkania przeszkody. Mowa tutaj o wysokim krawężniku, czy sporej dziurze w jezdni.
Flexible Wheel zostały już przetestowane w warunkach bojowych. Okazało się, że 21 calowe opony w rozmiarze 285/30, które zostały założone na standardową felgę zostały przecięte już przy prędkości 28 km/h. Warto dodać, że odcinek testowy był bardzo wymagający. Natomiast te same opony na feldze, które opatentował Michelin i Maxion Wheels sprawdziły się bezbłędnie w tym samych warunkach i z powodzeniem przeszły test.
Dyrektor ds. operacyjnych Michelin powiedział, że jest to odpowiedź na nowe trendy, w których koła są coraz większe, bo czynią samochody bardziej atrakcyjne w wyglądzie. No i trudno się z tym niez godzić, gdyż wiele osób rezygnuje z większych felg i niższych profili ze względu na potencjalne uszkodzenia.
Ponadto przedstawiciel firm zapewniają, że ich koło pomimo niższego profilu zapewnia ten sam komfort i niski poziom hałasu.
Koło Maxion z technologią MICHELIN ACORUS, wprowadzone pokazane na tragach we Frankfurcie IAA, zostanie początkowo produkowane tylko w rozmiarach 19 "i wyższych.