GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

Paweł Bijata

23 wrz 13:00

Michelin i Maxion Wheels – nowe koło które sprawdzi się w Polsce

Koło ugnie się, ale nie pęknie! Wszystko dzięki dwóm elastycznym kołnierzom, które ochronią gumę oraz obręcz aluminiową przed uszkodzeniami, nawet w oponie o niskim profilu. Nowy patent ma szansę pojawić się wkrótce w seryjnej produkcji i jest kompatybilny ze wszystkimi oponami, które są dostępne obecnie na rynku.

 

{module_contentholder,name="reklama750-300"}

Innowacja w nowej obręczy Flexible Wheel polega na wykonaniu obrzeża felgi z gumy Michelin Acorus. To newralgiczny punkt, w którym opona styka się z rantem felgi. Zadaniem elastycznych elementów będzie absorbowanie siły uderzenia w momencie napotkania przeszkody. Mowa tutaj o wysokim krawężniku, czy sporej dziurze w jezdni.

Sprawdza się w praktyce, nie psuje wyglądu

Flexible Wheel zostały już przetestowane w warunkach bojowych. Okazało się, że 21 calowe opony w rozmiarze 285/30, które zostały założone na standardową felgę zostały przecięte już przy prędkości 28 km/h. Warto dodać, że odcinek testowy był bardzo wymagający. Natomiast te same opony na feldze, które opatentował Michelin i Maxion Wheels sprawdziły się bezbłędnie w tym samych warunkach i z powodzeniem przeszły test.

Dyrektor ds. operacyjnych Michelin powiedział, że jest to odpowiedź na nowe trendy, w których koła są coraz większe, bo czynią samochody bardziej atrakcyjne w wyglądzie. No i trudno się z tym niez godzić, gdyż wiele osób rezygnuje z większych felg i niższych profili ze względu na potencjalne uszkodzenia.

Ponadto przedstawiciel firm zapewniają, że ich koło pomimo niższego profilu zapewnia ten sam komfort i niski poziom hałasu.

Koło Maxion z technologią MICHELIN ACORUS, wprowadzone pokazane na tragach we Frankfurcie IAA, zostanie początkowo produkowane tylko w rozmiarach 19 "i wyższych.

Ostatnio popularne: