{module_contentholder, name="wrz14_U70"} {module_contentholder, name="wrz14_U71"} {module_contentholder, name="wrz14_U76772"} {module_contentholder, name="wrz14_U88"}

PIERWSZY PRAWILNY KAMPER
POD MASKĄ 7.2 LITRA, 326 KM I 1300 NM

JEŻELI PLANUJESZ PRZYSZŁOROCZNE WAKACJE, ZAŁÓŻ LOKATĘ I ODKŁADAJ NA MERCEDESA ZETROS. AUTO MA NAROŻNĄ SOFĘ, KUCHNIĘ, PODWÓJNE ŁÓŻKO, ŁAZIENKĘ, TELEWIZOR, NAGŁOŚNIENIE BOSE, ANTENĘ SATELITARNĄ I INTERNET. A WSZYSTKO ZOSTAŁO WYKOŃCZONE DREWNEM KLONOWYM.

17 WRZ 2014, 20:40

ZIEMOWIT ZIEMKIEWICZ

ŹRÓDŁO: MERCEDES

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Platformą dla tego nietypowego domu jest Mercedes-Benz Zetros. Pojazd łączący zdolności terenowe Unimoga z możliwościami przewozowymi ciężarówki wagi ciężkiej. Znakiem rozpoznawczym Zetrosa jest kabina umieszczona za silnikiem, zapewniająca łatwe wsiadanie i wysiadanie. To sprawdzona terenowa konstrukcja wykorzystująca napęd na wszystkie koła, wysoki prześwit, pojedyncze ogumienie i nawet trzy blokady dyferencjałów wraz z dwustopniową skrzynią rozdzielczą. By zobrazować możliwości Zetrosa, wystarczy kilka liczb: maksymalna artykulacja osi wynosi 2 x 500 mm, głębokość brodzenia sięga 1190 mm, a zdolność pokonywania wzgórz to 80 proc.

Dwuosiowy Zetros 1833 o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton, w przeciwieństwie do wielu mobilnych domów, nie ma żadnych problemów z udźwignięciem dodatkowego wyposażenia. Napędza go rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności… 7,2 litra i mocy 326 KM z technologią BlueTec, współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną.

Nadwozie Zetrosa – połączone z kabiną specjalnym przejściem – wyprodukowała firma Hartmann Spezialkarosserien z Alsfeld w Hesji. Mierzy ono 5,6 m długości oraz 2,4 m szerokości, a ściany, dach i podłogę wykonano z pojedynczych paneli, które zostały ocynkowane powleczone tworzywem sztucznym. Taka konstrukcja charakteryzuje się wysoką stabilnością oraz podobno doskonałą izolacją – maksymalna grubość ścian to aż 10 cm. Kolejną wyjątkową cechą Zetrosa jest elektrycznie wysuwana komora z lewej strony, zaopatrzona w obudowę z włókien węglowych oraz pneumatyczne uszczelnienie. Elementy grzewcze chronią przed gromadzeniem się na niej śniegu lub lodu. Po wysunięciu komory szerokość przestrzeni mieszkalnej wzrasta do 2,5 m.

Za wysokiej jakości wyposażenie i wykończenie kabiny odpowiada Hünerkopf, dostawca specjalistycznego sprzętu z Neukirchen nieopodal Kassel, a rozkład wnętrza Zetrosa został przemyślany pod kątem dalekich wojaży w komfortowych warunkach. Znajdziemy tutaj narożną sofę, sekcję kuchenną i duże, podwójne łóżko,  łazienkę z umywalką, toaletę oraz osobny prysznic.

Ponadto wnętrze urządzono meblami z okleiną z prawdziwego drewna klonowego i wiele uwagi poświęcono drobnym detalom jak m.in. oświetlenie kabiny. Do tego Zetros to pierwszy mobilny dom, którego wnętrze rozświetlają organiczne diody elektroluminescencyjne (OLED-y), generujące ciepły odcień światła z możliwością płynnego przyciemniania, a przy okazji zużywające niewielką ilość energii. Na pokładzie znalazła się również automatyczna antena satelitarna, połączenie z internetem, LED-owe ekrany w sekcji dziennej i sypialnej oraz nagłośnienie Bose.

W trakcie długich podróży niezależność zapewni nam 300-litrowy zbiornik świeżej wody oraz 600-litrowy zbiornik oleju napędowego, a także litowo-jonowe akumulatory z systemem zasilania energią słoneczną. W razie potrzeby podróżujący mają do dyspozycji agregat prądotwórczy. Wyposażenia obejmuje też klimatyzację oraz dwa sterowane osobno podgrzewacze wody na olej napędowy. Kamper będzie prezentowany podczas zbliżających się targów aut użytkowych w Hanowerze, trwających od 25 września do 2 października.

ZOBACZ TAKŻE

comments powered by Disqus