PIOTR Z. MAREK

25 WRZ 11:20

2015 Ford Mustang EcoBoost ma sztucznie generowany dźwięk silnika!

Nowy model wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 2.3 litra i mocy 310 KM brzmi niezwykle sportowo. Teraz okazuje się, że rasowy dźwięk jednostki napędowej znika, jeżeli wyciągniemy bezpiecznik nr 27.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Pod koniec lipca dowidzieliśmy się jak brzmi nowy Mustang z najmniejszym, choć wcale nie najsłabszym, 4-cylindrowym silnikiem EcoBoost o pojemności 2.3 litra. Jednostka wyposażona w turbodoładowanie generuje 310 KM oraz 433 Nm, co oznacza że jest mocniejsza od stosowanego dotąd podstawowego silnika V6.

Wątpliwe było jednak brzmienie 4-cylindrowego silnika na tle jednostki V6, nie wspominając już o V8 z modelu GT. Na pierwszych nagraniach z YouTube okazało się jednak, że silnik EcoBoost brzmi całkiem dobrze i wystarczająco rasowo jak na jednostkę, która zajmuje miejsce pod maską Mustanga. Dziś okazuje się, że nie do końca była to prawda.

Jak donosi portal Jalopnik, wielu producentów decyduje się na udawanie dźwięku silnika. Nie jest to zbyt skomplikowane, bowiem obecnie niemal każdy samochód wyposażony jest w dobry sprzęt audio. Okazuje się, że ta praktyka dosięgnęła też najnowszego Mustanga. Odkrycia dokonał redaktor portalu Road&Track, który wyciągnął bezpiecznik nr 27 i odkrył, że przestał działać nie tylko system audio, ale także jednostka napędowa zaczęła pracować znacznie ciszej.

Ze swoim odkryciem zgłosił się do producenta. Ford wyjaśnił, że 4-cylindrowa odmiana Mustanga wyposażona jest w system określany mianem „Active Noise Control”. Szczęśliwie system nie jest montowany w wersjach z silnikiem V6 oraz V8. Nie zmienia to jednak faktu, że dosyć trudno cieszyć się z niesamowitego dźwięku silnika mając świadomość, że pochodzi on z głośników.

Ford nie jest jednak pierwszym producentem, który stosuje takie zabiegi. Jalopnik wspomina, ze podobny system wzbogacania dźwięku silnika znajduje się m.in. w BMW M235i mimo tego, że pod maską niemieckiego auta pracuje jednostka 6-cylindrowa o pojemności 3 litrów.

{module_contentholder, name="wrz14_U70"} {module_contentholder, name="wrz14_U71"} {module_contentholder, name="wrz14_U76772"} {module_contentholder, name="wrz14_U88"}

ZOBACZ TAKŻE

comments powered by Disqus