24 STY 22:45

WOJCIECH OLSZEWSKI

ŹRÓDŁO: FORD

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Ford GT

z silnikiem o mocy 600 KM

Oto i on – ukochany przez Jeremiego Clarksona model GT, w nowej odsłonie. Przedstawiciele Forda zapewniają, że nowe GT to auto nie dla wszystkich. To zabawka dla entuzjastów supersamochodów.

{module_contentholder, name="sty15_U94683"} {module_contentholder, name="sty15_U94682"}

GT jest jednym z 12 nowych modeli, które Ford ma w planach wprowadzić do sprzedaży przed 2020 rokiem. Dołączy do szacownego grona, którego skład tworzą na dzień dzisiejszy Shelby GT350 i GT350R, Focus RS i F-150 Raptor. Produkcja GT rozpocznie się w przyszłym roku, a pierwsze egzemplarze supersportowego modelu wyjadą na ulice w 2016. Nie jest to przypadkowa data, a uczczenie 50. rocznicy historycznego występu na 24-godzinnym Le Mans, gdzie pierwsze 3 miejsca zajęły właśnie Fordy GT.

Napęd nowego GT z centralnie umieszczonego silnika przekazywany jest na tylną oś, co w połączeniu z wygładzonym, aerodynamicznym nadwoziem przekłada się na więcej niż doskonałe osiągi. Samochód napędzany jest przez najmocniejszy w historii, podwójnie doładowany silnik EcoBoost V6 o pojemności 3.5 litra, co przy współpracy z 2 sprzęgłową, 7 stopniową skrzynią biegów procentuje mocą rzędu 600 KM. Przy okazji warto nadmienić, że silniki EcoBoost wykorzystywane są atualnie w każdym nowym modelu Forda w północnej Ameryce, łącznie z nowym Mustangiem, F-150 Raptor, Fiestą ST i Focusem ST.

Nowy Ford GT to nie tylko konkretne osiągi, ale i przytulne wnętrze – jak na sportowy samochód. Co prawda fotele pozbawione zostały możliwości regulacji, ale za to regulowane są pedały i kierownica, która wygląda jakby została przełożona z bolidu F1. Umieszczono na niej wszystkie przełączniki tak, by maksymalnie skupić uwagę kierowcy na okiełznaniu 600 konnego potwora, zamiast szukania przycisków na środkowej konsoli. Wszystkie potrzebne podczas jazdy opcje dostępne są zatem pod ręką kierowcy, a wyświetlacz główny skonfigurować można dla różnych trybów jazdy i upodobań kierowcy.

Wysokie osiągi monstrualnego Forda to nie tylko mocny silnik, ale także odchudzone części użyte przy jego produkcji. I nie chodzi tu tylko o odelżoną budę, czy lekkie felgi. Ford poszedł o krok dalej. Elementy układu napędowego, hamulcowego, czy bezpieczeństwa – we wszystkich przypadkach użyto możliwie najlżejszych materiałów. Dzięki tym zabiegom nowe GT może pochwalić się bardzo zadowalającym stosunkiem mocy do wagi, nawet jak na supersportowy samochód.

Jak rosły Amerykanin radzi sobie z zatrzymaniem? Według inżynierów Forda receptą na skuteczne hamowanie jest karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy, który zapewnia więcej niż zadowalające efekty. Pokaźny układ schowano w 20-calowych felgach z oponami Michelin Super Sport Cup 2, których to unikalna mieszanka zaprojektowana została specjalnie dla Forda GT.

Przedstawiciele Forda zapewniają, że nowe GT to auto nie dla wszystkich. To zabawka dla entuzjastów supersamochodów. Zastosowano w nim szereg innowacji, które być może znajdą zastosowanie w innych, bardziej „ulicznych“ modelach Forda, w których sukcesywnie podnosi się poprzeczkę wydajności.

ZOBACZ TAKŻE