GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

Piotr Lisowski

14 paź 14:00

W Warszawie jest już 18 aktywnych, bezpieczniejszych przejść dla pieszych

W Warszawie aż 2/3 pieszych ofiar wypadków drogowych ginie na oznakowanych przejściach. Tzw. aktywne przejścia ostrzegają kierowców o zbliżaniu się pieszego do pasów. System składa się z czujników ruchu, punktowych elementów odblaskowych, biało-czerwonych pasów, znaków drogowych D-6 z lampami LED i nawierzchni antypoślizgowej.

 

{module_contentholder,name="reklama750-300"}

Co ważne, wszystko aktywuje się tylko w momencie, gdy do przejścia zbliża się pieszy. Dzięki temu kierowca odpowiednio wcześnie otrzymuje sygnał, że w rejonie pasów coś się dzieje. Pierwsze tego typu rozwiązanie pojawiło się przed rokiem na ulicy Kondratowicza.

Koszt wybudowania aktywnego przejścia w pełnym wyposażeniu to ok. 60 tys. zł. To znacznie mniej, niż wybudowanie sygnalizacji świetlnej. Zastosowane na ulicy Kondratowicza rozwiązanie było pilotażem.

Okazało się, że pomysł był udany, a w lipcu ZDM zdecydował się na budowę kolejnego aktywnego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Lenartowicza. Do końca września powstało łącznie 17 takich zebr, które poprawią bezpieczeństwo pieszych.

Znaleźć je można w tych lokalizacjach: Grzybowska przed Ciepłą, Modlińska – Drogowa, ks. J. Popiełuszki – P. Gojawiczyńskiej, Z. Krasińskiego – S. Czarnieckiego, A. Mickiewicza – L. Mierosławskiego, Powstańców Śląskich – Pirenejska, Jagiellońska  – Brechta , Grochowska – Mińska, J. Waszyngtona – Niekłańska, J. Waszyngtona – Modrzewiowa, Marszałkowska – Senatorska, L. Kruczkowskiego – 3 Maja (strona północna i południowa), Ludna – Okrąg, Al. Jerozolimskie – Spiska, al. KEN – P. Telekiego.

 

 

 

Ostatnio popularne: