Piotr Lisowski

Hybryda z fabrycznym LPG

JPN Taxi został zaprojektowany z myślą o trwałości i niskich kosztach

W samochodzie pracuje nowy napęd hybrydowy z fabryczną instalacją LPG. Deklarowane średnie spalanie 5,15 litra na 100 km oznacza, że za pokonanie 100 km zapłacimy zaledwie 11,3 zł! Auto uzyskało w Japonii rekomendację jako... bezpieczny pojazdy dla starszych kierowców.

30 Paź 14:00

GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

 Producent podkreśla, że samochód intensywnie użytkowany w miastach musi być szczególnie przyjazny dla środowiska, a przy tym łatwy w intensywnym użytkowaniu bez obawy o zasięg. Dlatego Toyota JPN Taxi wykorzystuje napęd hybrydowy z instalacją gazową LPG. Napęd Toyota Hybrid System II zapewnia zużycie paliwa na poziomie 5,15 l/100 km (według japońskiego standardu JC08) oraz znacznie ograniczoną emisję CO2. Oznacza to, że przy cenie gazu 2,2 zł, za pokonanie 100 km zapłacimy zaledwie 11,3 zł!

Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona ze sprężynami specjalnie zaprojektowanymi z myślą o użytkowaniu w taksówce. Zderzaki z przodu i z tyłu są trzyczęściowe i każdą część można wymienić osobno, co obniża koszty napraw. Silnik jest łatwy w konserwacji, zawiera m.in. bezobsługową pompę cieczy w układzie napędu paska pomocniczego.

Samochód został zaprojektowany z myślą o wygodzie wszystkich użytkowników, w tym dzieci, seniorów, osób niepełnosprawnych oraz turystów. W projekcie modelu uwzględniono niską płaską podłogę oraz szeroko otwierane, suwane tylne drzwi po lewej stronie, które ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie oraz są dostosowane do potrzeb osób na wózkach inwalidzkich.

Po otwarciu tylnych przesuwnych drzwi powstaje otwór o szerokości 72 cm i wysokości 130 cm. Podłoga jest na wysokości 32 cm. Wygodnie umieszczone uchwyty ułatwiają pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu do samochodu. W projekcie przyjaznego dla pasażerów wnętrza  uwzględniono duże okna oraz pełne wykorzystanie szerokości nadwozia dla uzyskania przestronnej kabiny.

Klimatyzacja wykorzystuje technologię oczyszczania i jonizowania powietrza Nanoe. W wyższej wersji wyposażenia Takumi zastosowano cyrkulację powietrza pod sufitem oraz nawiewy w tylnych fotelach, które wydajnie dystrybuują zimne powietrze do tylnej części kabiny. Pasażerowie mogą samodzielnie ustawiać temperaturę z tyłu samochodu.

JPN Taxi jest wyposażony w standardzie w 6 poduszek powietrznych oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. System Intelligent Clearance Sonar, wspomagający bezpieczne poruszanie się po parkingu, jest oferowany opcjonalnie. Samochód otrzymał rekomendację japońskiego Ministerstwa Ekonomii, Handlu i Przemysłu oraz Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki jako bezpieczny pojazdy dla starszych kierowców.

Samochód będzie produkowany w fabryce Higashi-Fuji, a miesięczna produkcja jest zaplanowana na 1000 egzemplarzy. Nowe taksówki Toyoty będą służyły do transportu kibiców podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio w 2020 roku. Nowy model zostanie oficjalnie zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Tokio.