Piotr Lisowski

Robert Lewandowski
odebrał Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI o mocy 605 KM

Piłkarze i trenerzy klubu wykorzystali przerwę w światowych rozgrywkach i odwiedzili wczoraj siedzibę koncernu w Ingolstadt, by odebrać nowe samochody służbowe. Thomas Müller i Franck Ribéry wybrali dla odmiany Audi SQ7 TDI z potrójnie doładowanym V8, dzięki czemu silnik osiąga moment obrotowy 900 Nm już od 1000 obr./min!

12 Paź 21:15

GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

 Piłkarze z Monachium rozpoczynają właśnie piętnasty rok, w którym jeżdżą samochodami z Ingolstadt. Setki kibiców i wielu pracowników Audi zjawiło się wczoraj popołudniu na Audi Piazza i zgotowało zawodnikom gorące powianie. Po sesji zdjęciowej i sesji „selfików” oraz autografów, cały zespół Bayernu zwiedził fabrykę.

Największą popularnością wśród graczy z Monachium cieszą się tradycyjnie sportowe modele spod znaku RS. Audi RS 6 Avant wybrało aż pięciu piłkarzy, m.in. Robert Lewandowski, Mats Hummels, Jérôme Boateng czy Thiago Alcántara. Robert Lewandowski upatrzył sobie wersję RS 6 Avant 4.0 TFSI quattro tiptronic performance w kolorze „Mythosschwarz Metallic“. Ceny auta w salonach startują od 577 000 zł.

Audi RS 6 Avant performance skrywa pod maską silnik 4.0 TFSI o mocy 605 KM z maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm, który dzięki funkcji overboost może być chwilowo zwiększony nawet do 750 Nm. Standardowy sprint od 0 do 100 km/h pokonuje w zaledwie 3,7 sekundy. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebuje jedynie 12,1 sekundy. Dzięki wyposażeniu w opcjonalny pakiet „Dynamic”, prędkość maksymalna rośnie z 250 do 280 km/h.

Zawodnicy chętnie wybierali też Audi Q7, a jego sportowa wersja Audi SQ7 TDI trafiła na przykład do Thomasa Müllera i Francka Ribéry. Trener Jupp Heynckes otrzymał Audi SQ5, a powracający do Bayernu Felix Götze postawił na auto doskonale sprawdzające się w warunkach miejskich – Audi A3 Sportback.

Audi SQ7 TDI z silnikiem V8 TDI charakteryzuje się przede wszystkim potrójnym doładowaniem! Dwie turbosprężarki załączają się selektywnie, ponieważ przy niższym i średnim obciążeniu spaliny dopływają tylko do jednej z nich. Druga turbina włącza się dopiero przy wyższych obciążeniach. Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, dając dynamiczny zryw przy ruszaniu.

Dzięki temu SQ7 dysponuje mocą 435 KM i gigantycznym momentem obrotowym 900 Nm, który jest dostępny w przedziale od 1000(!) do 3250 obr./min. Przekłada się to na sprint od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Auto zostało wycenione na 431 100 zł.