Nowy volkswagen polo
Można go już zamawiać, ceny od 44 490 zł

Volkswagen dumnie twierdzi, że to najnowocześniejszy mały hatchback na rynku. W środku znajdziemy 2 ekrany LCD. Jeden zamiast liczników, drugi na konsoli centralnej. Auto potrafi też samodzielnie uniknąć potrącenia pieszego. Pod maską pracują silniki o mocach od 65 KM do 200 KM, przy czym wariant GTI kosztuje już 86 690 zł.

Piotr Lisowski

19 Paź 18:40

GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

 Jest to szósta generacja niewielkiego hatchbacka, który ma przestronniejsze wnętrze. Auto jest dłuższe o 8 cm i szersze o prawie 7 cm. Oznacza to 4,05 m długości i 1,75 m szerokości. To przełoży się na większą ilość miejsca na nogi oraz łokcie. Większy jest także bagażnik, który urósł z 280 do 351 litrów.

Nowe Polo bazuje na platformie modułowej MQB, po raz pierwszy wykorzystanej w tym modelu. Choć stylistyka zmieniła się zauważalnie, nie ma tutaj mowy o dramatycznych zmianach. Nowa wersja przypomina poprzednika, tyle że w dużo nowocześniejszym wydaniu.

Prawdziwa rewolucja zadziała się we wnętrzu. Jest to pierwszy miejski hatchback z ekranem LCD zamiast liczników oraz wyświetlaczem na konsoli centralnej o przekątnej do 8 cali. Dodatkowo ten pokryty jest szkłem i ma zauważalnie lepszy kontrast jak i jakość obrazu w porównaniu do konkurentów obecnych na rynku.

Auto standardowo jest wyposażone w system Front Assist, który monitoruje przestrzeń przed autem, potrafi wykryć pieszych i samoczynnie zahamować, by uniknąć potrącenia. Do kompletu można też dorzucić aktywny tempomat, czy częściowo automatyczny asystent parowania. Czemu częściowo, tego jeszcze nie wiemy.

Pod maską nowego Polo znajdziemy 4 silniki benzynowe, wszystkie o pojemności 1 litra i wyposażone w 3 cylindry. Moce zaczynają się od 65 KM, przez 75 KM, 95 KM, aż po 115 KM. Dwa najmocniejsze warianty wyposażone są w turbodoładowanie. Dla zwolenników diesli Volkswagen ma tylko 2 propozycje - 1.6 TDI o mocy 80 KM oraz 95 KM. Pod maską pojawi się jednak 2 litrowa jednostka o mocy 200 KM, w którą wyposażony zostanie Polo GTI. Do zmiany biegów będzie można wykorzystać 7 stopniową skrzynię DSG.

Ceny auta w wyposażeniu Start zaczynają się od 44 490 zł, ale dostajemy wtedy wersję o mocy 65 KM, bez klimatyzacji i możliwości dokupienia czegokolwiek. By móc korzystać z dodatkowego wyposażenia trzeba wybrać chociaż wersję Trendline, która kosztuje już 49 790 zł. Najtańszy diesel o mocy 80 KM to już konieczność wydania 64 990 zł, zaś najdroższa jest wersja z 2 litrowym silnikiem, czyli GTI - 86 690 zł.