Piotr Lisowski
proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków
Stelvio Quadrifoglio ustanowiła nowy rekord kategorii SUV na niemieckim torze Nürburgring. Nowy SUV od Alfy Romeo pokonał ponad 20 kilometrów Nordschleife (północna pętla) w czasie 7 min 51,7 s, poprawiając o 8 s poprzedni rekord w kategorii SUV-ów.
Rekord Stelvio Quadrifoglio został ustanowiony przez Fabio Francię, tego samego kierowcę, który również na torze Nürburgring ustanowił rekord 7 min 32 s w kategorii czterodrzwiowych sedanów, zasiadając za kierownicą Giulii Quadrifoglio. Aktualny rekord toru należy do Porsche 911 GT2 RS, które przed tygodniem przejechało Północną Pętlę toru Nürburgring w czasie 6 min 47,3 s.
Sercem tego SUV-a jest silnik 2.9 V6 twin-turbo, który ma kompaktową strukturę 90° i został stworzony tak, by utrzymać w samochodzie obniżony środek ciężkości. Generuje 510 KM oraz moment obrotowy 600 Nm i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 4 sekundy.
Silnik zestawiony jest z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów ze specjalną kalibracją, która w trybie Race umożliwia zmiany biegów w zaledwie 150 milisekund. Standardowo w aucie dostępny jest też napęd 4x4 Q4.
Niewiele jest tak mocnych SUV-ów na rynku. Stelvio osiągami przegania m.in. Porsche Macan Turbo S (440 KM), czy Mercedesa-AMG GLC 63 (476 KM). Wszystkie mocniejsze SUV-y od Stelvio są już znacznie większe. Wśród nich znajdziemy m.in. Bentley Bentayga z benzynowym W12 o mocy 608 KM, a także Porsche Cayenne Turbo o mocy 550 KM - mocniejsza wersja Turbo S nie została jeszcze zapowiedziana. Na liście jest także BMW X5 M o mocy 575 KM.
Nie zmienia to jednak faktu, że wszyscy wyżej wymienieni konkurencji, poza GLC 63, rozpędzają się do 100 km/h w dłuższym czasie niż Stelvio Quadrifoglio.