Piotr Lisowski

700 konne
Porsche 911 GT2 RS

zostało najszybszym samochodem na świecie

20 września Porsche 911 GT2 RS przejechało Północną Pętlę toru Nürburgring w czasie 6 min 47,3 s. Pokonało tym samym rekord z 2016 roku należący do Lamborghini Huracán LP 640-4 Performante (6:52), a także niepobity od 2009 roku rekord, należący do niezbyt praktycznego Radicala SR8 LM (6:48). Średnia prędkość podczas przejazdu wyniosła 184,11 km/h.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

1 Paź 16:55

GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

 Rekord dotyczy oczywiście samochodów produkowanych masowo i dopuszczonych do ruchu ulicznego. Przejazd odbył się w obecności notariusza, a uzyskany wynik przekroczył oczekiwania samych przedstawicieli marki ze Stuttgartu-Zuffenhausen.

Frank-Steffen Walliser, wiceprezes oddziału Motorsport i sekcji modeli GT, powiedział: „Gdy rozpoczynaliśmy prace nad GT2 RS, wyznaczyliśmy sobie cel okrążenia toru w czasie poniżej 7 minut i 5 sekund. Pobicie tego celu o 17,7 sekundy zapisujemy na konto naszych inżynierów, mechaników i kierowców – ich ekipa doskonale ze sobą współpracowała. Nasz wynik pozwala oficjalnie stwierdzić: GT2 RS to nie tylko najmocniejsze, ale i najszybsze 911 wszech czasów”.

Rekordowy czas okrążenia „wykręcił” Lars Kern, profesjonalny testowy kierowca Porsche i pasjonat wyścigów. Poza udziałem w australijskiej edycji Carrera Cup Kern regularnie startuje w mistrzostwach VLN Endurance Championship na Nürburgringu, zna więc Północną Pętlę „na wylot”. Zwyczajowo dla rekordowych przejazdów czas okrążenia zmierzono dla odcinka liczącego 20,6 km długości. Średnia prędkość samochodu wyniosła 184,11 km/h.

Pomiaru dokonano w idealnych warunkach pogodowych, a w samochodzie zdemontowano system multimedialny. Auto było też wyposażone w pakiet Weissach, pozwalający zbić masę własną o około 30 kg. Przykładowo,  dach, stabilizatory obu osi i ich mocowania wykonano tu z karbonu, a magnezowe obręcze pozwoliły ograniczyć zarówno masę własną, jak i masy nieresorowane. GT2 RS ma też specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, który waży ok. 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo.

GT2 RS – najszybsza i najmocniejsza zatwierdzona do ruchu drogowego „911” w historii – swoją globalną premierę świętowała pod koniec czerwca, podczas Festiwalu Prędkości w brytyjskim Goodwood. Jej sercem jest 6-cylindrowy silnik biturbo typu bokser o pojemności 3,6 litra, rozwijający moc 700 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Tylnonapędowe, dwuosobowe Coupé z pełnym zbiornikiem paliwa waży 1470 kg i rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 2,8 s. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 340 km/h. Dysponując układem napędowym wykorzystującym rozwiązania spokrewnione ze światem motorsportu, nowe 911 GT2 RS góruje nad swoim 3,6-litrowym poprzednikiem o 80 KM oraz o 50 Nm.

911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 zł i w lokalnej specyfikacji wyposażenia. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph, widoczny na zdjęciu obok, kosztuje 9450 euro, czyli ok. 40 000 zł.