{module_contentholder, name="paz14_U70"} {module_contentholder, name="paz14_U71"} {module_contentholder, name="paz14_U76772"} {module_contentholder, name="paz14_U88"}

TOYOTA FUEL CELL SEDAN
PIERWSZY SAMOCHÓD NAPĘDZANY WODOREM WCHODZI DO PRODUKCJI!

AUTO JEST WPRAWDZIE NIEZWYKLE BRZYDKIE, ALE POD MASKĄ MA SILNIK ELEKTRYCZNY, A JEGO ZASIĘG NA JEDNYM MA BYĆ TAK DUŻY, JAK W AUTACH BENZYNOWYCH. TYMCZASEM ŁADOWANIE AKUMULATORÓW – CZYLI NAPEŁNIANIE ZBIORNIKÓW – ZAJMUJE TYLKO 3 MINUTY.

3 PAŹ 12:00

ZIEMOWIT ZIEMKIEWICZ

ŹRÓDŁO: TOYOTA

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Wg Toyoty po 20 latach prac badawczych wizja samochodu z napędem wodorowym staje się rzeczywistością. Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu zadebiutuje wersja produkcyjna 4-osobowej limuzyny zasilanej wodorowymi ogniwami paliwowymi. Nazywa się „Fuel Cell Sedan” i będzie miał taki zasięg na jednym tankowaniu, jak tradycyjne samochody benzynowe. Całkowite napełnienie zbiorników wodorem zajmuje jedynie 3 minuty, a produktem ubocznym jest wyłącznie para wodna.

Pierwszy seryjny samochód napędzany energią wodorowych ogniw paliwowych jest rozwinięciem modelu koncepcyjnego Toyota FCV, który został zaprezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio w 2013 roku. Wersja produkcyjna otrzymała nowy projekt grilla, reflektorów przednich i tylnych oraz tradycyjne lusterka w miejsce kamer.

Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby pomimo najbardziej zaawansowanego we współczesnej motoryzacji zespołu napędowego, był w pełni funkcjonalny i spełniał wszystkie potrzeby dzisiejszych użytkowników. Dlatego też otrzymał 4-drzwiowe nadwozie, które mieści czterech pasażerów. Auto jest napędzane energią z ogniw paliwowych, zasilanych wodorem. Osiągi i zasięg innowacyjnej Toyoty odpowiadają pojazdom segmentu D z tradycyjnymi silnikami benzynowymi, ale producent nie zdradza konkretów.

O wyjątkowości projektu decyduje także zgromadzenie wszystkich elementów napędu (ogniw paliwowych, akumulatorów i zbiorników wodoru) pod podłogą samochodu, dzięki czemu istotnie obniżony został środek ciężkości. W dwóch zbiornikach magazynowany jest wodór sprężony do ciśnienia 700 barów. W przedniej części pojazdu znajduje się silnik elektryczny, jednostka sterująca oraz dodatkowa przetwornica, która podnosząc napięcie z ogniw paliwowych, pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów silnika elektrycznego i ograniczenie liczby ogniw.

Samochód trafi do sprzedaży w Japonii w kwietniu 2015 roku, a latem zadebiutuje także w Europie i Stanach Zjednoczonych. Cena modelu w Japonii będzie wynosiła ok. 7 milionów jenów czyli około 213 tys zł. Pierwszy samochód z napędem wodorowym będzie można kupić w Europie już w przyszłym roku.

Początkowo sieć sprzedaży zostanie ograniczona wyłącznie do regionów o rozwiniętej infrastrukturze do tankowania wodoru. Ceny auta w Europie i Stanach Zjednoczonych, dokładna specyfikacja, wyposażenie oraz plany sprzedaży zostaną ogłoszone przez Toyotę w późniejszym terminie.

ZOBACZ TAKŻE

comments powered by Disqus