proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}
Volkswagen Golf R400
394 KM i napęd 4x4 Oto najmocniejszy produkcyjny Golf, jaki kiedykolwiek wyjechał z fabryki. Dzięki masie 1420 kg, auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Volkswagen podkreśla, że jak na
swoją moc, R400 przy spokojnej jeździe
będzie także wyjątkowo
ekonomiczny. {module_contentholder, name="lis14_U94683"} {module_contentholder, name="lis14_U94682"}

15 LIS 15:15

ZIEMOWIT ZIEMKIEWICZ

ŹRÓDŁO: VOLKSWAGEN

Na targach motoryzacyjnych w Los Angeles zostanie zaprezentowany najmocniejszy Golf w historii marki, który być może trafi do ograniczonej, seryjnej produkcji. Prezentowany samochód jest ostateczną wersją konceptu Golfa R 400, którego po raz pierwszy można było zobaczyć na tegorocznych targach w Pekinie. Dotąd jednak nie była znana dokładna specyfikacja techniczna tego samochodu, ale teraz wiemy niemal wszystko.

Golf R 400 napędzany jest 4-cylindrowym silnikiem 2.0 TSI o mocy aż 394 koni mechanicznych (400 PS), co daje oszałamiający wynik prawie 200 koni mechanicznych z jednego litra pojemności! Oznacza to także, że na 1 KM przypada 3,5 kg auta, czyli całkiem dobrze.

Silnik bardziej przypomina jednostki startujące w rajdach, niż te znane z dróg publicznych, bowiem jego maksymalna moc osiągana jest przy 7200 obr./min. Moment obrotowy wynoszący 450 Nm dostępny jest już od 2800 obr./min i utrzymywany do 6000 obr./min. Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, a moc przekazywana jest na wszystkie 4 koła z wykorzystaniem znanego napędu 4MOTION.

Ważną informacją jest to, że w warunkach dobrej przyczepności większość mocy przekazywana jest na przednią oś. Wg producenta takie rozwiązanie zapewnia niespotykaną dotąd oszczędność paliwa przy tak mocnym silniku. Co ciekawe, dzięki zastosowaniu sprzęgła Haldex 5, tylna oś jest dołączana jest jeszcze przed rozpoczęciem uślizgu kół przednich, wystarczy mocniej docisnąć pedał gazu.

Dzięki swojej niewielkiej masie wynoszącej 1420 kilogramów oraz potężnej mocy osiągi samochodu są niesamowite. Auto przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 280 km/h. Aby kierowca mógł poradzić sobie z tak mocnym silnikiem, zawieszenie w porównaniu z cywilną odmianą musiało zostać zmodyfikowane. Z przodu zastosowano sprężyny z wahaczem dolnym, z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Całość jednak znajduje się na tej samej wysokości co 300-konny Golf R, który w porównaniu do standardowej wersji został obniżony o 2 cm. Ponadto auto osadzono na 19 calowych felgach ozutych w opony o rozmiarze 235/35 R19.

Nadwozie Golfa R 400 zostało poszerzone z każdej strony o 2 cm, przez co wygląda jeszcze bardziej dynamicznie. Przód Golfa R 400 wyposażony został w całkiem nowy zderzak inspirowany wyścigowym Golfem G60 z 1988 roku. Wiele akcentów stylistycznych jakie można dostrzec, pochodzi w prostej linii od aut wyczynowych. Wytrawne oko może wypatrzeć splitter z przodu, dyfuzor z tyłu oraz podwójne rury wydechowe. We wnętrzu Golfa R 400, znajdziemy tą samą deskę rozdzielczą, jaką dobrze znamy z grzeczniejszych odmian tego modelu. Jedyną zmianą, którą wymusza charakter auta, są kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami przystosowane do zamontowania 5-punktowych pasów bezpieczeństwa.

Wszystko wskazuje na to, że VW Golf R 400 nie będzie kolejnym autem pokazowym, ale w limitowanej serii trafi do produkcji. W kuluarach mówi się, że można się go spodziewać pod koniec 2015 roku. Jeśli wierzyć plotkom cena za najmocniejszego Golfa w historii ma wynieść 50 tys euro czyli około 210 tys. zł, jednak nie są to informacje potwierdzone.

ZOBACZ TAKŻE