proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}
Nowy
Volkswagen Passat
w polskich salonach {module_contentholder, name="lis14_U94683"} {module_contentholder, name="lis14_U94682"}

30 LIS 14:45

W polskich salonach Volkswagena można już sprawdzić podczas jazdy testowej nowego Passata, który dostępny jest zarówno w wersji Limousine (sedan) jak i Variant (kombi). Nieźle wyposażoną wersję z silnikiem o mocy 125 KM wyceniono na 90 790 zł. Jest też nowa odmiana kultowego 2.0 TDI, który ma teraz aż 240 KM!

PIOTR Z. MAREK

ŹRÓDŁO: VOLKSWAGEN

Od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen udoskonala Passata, którego ósma generacja debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą i najnowszymi systemami multimedialnymi oraz wspomagającymi. Należą do nich Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegary) oraz wysuwany wyświetlacz Head-up. Dostępne są także takie systemy Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, który rozpoznaje także pieszych, Emergency Assist (system zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (ułatwiający manewrowanie z przyczepą) oraz asystent jazdy w korkach.

Nowy Passat oferowany będzie początkowo z czterema silnikami TSI i czterema silnikami TDI. Silniki benzynowe dysponują mocą 125, 150, 180 i 220 KM. Za przeniesienie mocy w tych jednostkach odpowiedzialna jest 6-biegowa przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG. Co ciekawe 1.4 TSI o mocy 150 KM wyposażony został w system aktywnego odłączania cylindrów (ACT), który tymczasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder. W zależności od stylu jazdy pozwala to na zaoszczędzenie około 0,5 litra paliwa na 100 km, dzięki czemu nowy Passat z tym silnikiem zużywa zaledwie 4,9 l/100 km.

W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocach: 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM i 190 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. W Passacie debiutuje także bardzo mocna 240-konna jednostka, jest to silnik bi-turbo, który oprócz wysokiej mocy dysponuje także imponującym momentem obrotowym 500 Nm. W tym wariancie montowany jest seryjnie napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-biegowa przekładnia DSG. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6, a zużycie paliwa i tym samym emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji.

Ceny nowego Passata rozpoczynają się od 90 790 zł za wersję Limousine i 95 190 zł za Varianta. Samochód już w podstawowej opcji jest wyposażony, m. in. w trzystrefową, automatyczną klimatyzację, system radiowy z kolorowym ekranem dotykowym, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji z funkcją awaryjnego hamowania, proaktywny system ochrony pasażerów, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu, a także elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold. Ponadto dla wszystkich wersji oferowany jest pakiet wyposażenia dodatkowego Business. Dla wersji Trendline kosztuje 1840 zł i zawiera: system nawigacji satelitarnej, reflektory LED oraz Pakiet Światło z czujnikiem zmierzchu. Dla linii wyposażenia Comfortline i Highline pakiet kosztuje odpowiednio 3690 i 2990 zł.

ZOBACZ TAKŻE

Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie
10 silników o mocy od 120 do 280 KM.