proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}
HOONICORN RTR

Jest to mocno przerobiony Ford Mustang z roku 1965. Auto ma m.in. napęd na 4 koła, a pod jego maską zainstalowano silnik V8 Roush Yates 410 o mocy 845 KM!

{module_contentholder, name="lis14_U94683"} {module_contentholder, name="lis14_U94682"}

9 LIS 17:55

PIOTR Z. MAREK

ŹRÓDŁO: HOONIGAN

Okazuje się, że w najnowszej części Gymkhany, Ken Block zrezygnuje ze swojego 650-konnego Forda Fiesty RX43, który do 100 km/h przyspieszał w 1,8 sekundy. Ale spokojnie, jego miejsce w nadchodzącej produkcji zajmie jeszcze mocniejszy Ford, tyle że Mustang. Pojazd nazywa się Hoonicorn RTR i jest to mocno zmodyfikowany Mustang z roku 1965. Z oryginału jednak zostało niewiele.

Po pierwsze, jest to Mustang wyposażony w… napęd na 4 koła. Auto zostało w całości zmodernizowane przez firmę ASD Motorsports, co zajęło aż 2 lata pracy. Ken Block przypomina, że wybór auta spowodowany był także tegoroczną, 50 rocznicą Mustanga.

Pod maską zainstalowano silnik Roush Yates 410, co w przeliczeniu na centymetry sześcienne daje pojemność 6.7 litra. Jednostka generuje aż 845 KM oraz 976 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni Sadev SC90-24. Pojawiło się także zawieszenie zrobione zupełnie od podstaw.

Nadwozie zostało znacznie poszerzone i wyposażone m.in. w klatkę bezpieczeńśtwa oraz elementy z włókna węglowego. Ponadto samochód ma 18-calowe koła o szerokości 10,5 cala (26,7 cm) z oponami Pirelli 295/30 specjalnie dostosowanymi do nietypowych potrzeb Kena Blocka.

Auto zostało oficjalnie zaprezentowane podczas tegorocznych targów SEMA w USA. Wideo pokazujące Hoonicorn RTR znajdziecie poniżej. Co do Gymkhany 7 wiemy tylko tyle, że premiera odbędzie się jeszcze w tym roku.

ZOBACZ TAKŻE