{module_contentholder, name="kwi14_U70" ice:editable="content"} {module_contentholder, name="kwi14_U71" ice:editable="content"} {module_contentholder, name="kwi14_U88" ice:editable="content"}

ZIEMOWIT ZIEMKIEWICZ

1 MAJ 14:20

Trident Iceni Magna to auto sportowe z 6.6 litrowym V8 zasilanym olejem napędowym

Generuje 660 KM i 1432 Nm. Przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s, a pali zaledwie 4,1 litra. Przy 112 km/h jednostka napędowa kręci się z prędkością… 980 obr./min.

 

W ostatnich dniach niewielka angielska firma Trident zaprezentowała światu niesamowity samochód – Iceni Magna. Będzie to najszybsze produkowane auto z silnikiem wysokoprężnym. Samochód ma pod maską zmodyfikowany, 6,6 litrowy silnik V8 zasilany zwykłym olejem napędowym lub biodieslem. Jest to zmodyfikowana jednostka pochodząca z… ciężarówki Chevrolet Silverado 2500. Tym co wyróżnia Tridenta na tle konkurentów jest całkowicie odmienna koncepcja podejścia do mocy i momentu obrotowego.

Samochód generuje ogromny moment obrotowy dochodzący do 1422 Nm. Nie dzieje się tak bez przyczyny. Założyciel firmy – Phil Bevan – opracował nowatorskie rozwiązanie, które jak twierdzi zrewolucjonizuje podejście do koncepcji samochodu sportowego. W obecnych czasach konstruktorzy prześcigają się w tworzeniu silników, które kręcą się do niebotycznych obrotów. Tymczasem pan Bevan opracował technologię mnożenia momentu obrotowego, która pozwala na uzyskiwanie rewelacyjnych osiągów samochodu przy wyjątkowo spokojnej pracy jednostki napędowej.

Przykładowo – w standardowym modelu Iceni Magna o mocy 430 KM poruszającym się z prędkością 112 km/h obroty wynoszą zaledwie… 980 obr./min. Nowatorska koncepcja ma też inną zaletę – spalanie. Samochody Trident są przez to bardzo ekonomiczne. Producent podaje że Iceni na jednym baku potrafi przejechać ponad 3200 km. Średnie zużycie paliwa jakie podaje producent (w które chcemy uwierzyć) to 4,1 litra na 100 km.

Moc jaką oferuje Iceni Magna zależy głównie od tego jak zasobny mamy portfel. Najtańsza odmiana Iceni charakteryzuje się mocą 400 KM i momentem obrotowym na poziomie 948 Nm. Mocniejsza wersja „performance” ma 430 KM i 1286 Nm. Najmocniejsza opcja może pochwalić wynikiem 660 KM / 1422 Nm. Silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Osiągi jakie oferuje najsłabsza wersja to od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h.

Samochód ma ciekawą bryłę i straszne zdjęcia prasowe. We wnętrzu znajdziemy wszystkie nowinki techniczne jakie kierowca mógłby sobie wymarzyć tj. skórzana tapicerka, sportowe fotele, zintegrowany ekran dotykowy z nawigacją satelitarną oraz radio cyfrowe DAB. Iceni występuje też w wersji kabriolet. Aktualnie zaprezentowana odmiana z nadwoziem fastback kosztuje – w zależności od wersji – od ok. 500 tys. zł do niemal 650 tys. zł.

comments powered by Disqus