Auto dostępne będzie ze 130-konnym dieslem lub 163-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra. W najbogatszej wersji znajdziemy m.in. adaptacyjne reflektory LED oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Zupełnie nowy Nissan X-Trail dołączył właśnie do modeli Qashqai i Juke w ofercie crossoverów Nissana. Auto pierwszy raz zostało oficjalnie zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2013 r. Jest to następca niezbyt urodziwego modelu produkowanego w latach 2008-2013. Na szczęście aktualna wersja nie odziedziczyła żadnych stylistycznych cech poprzednika. Co ciekawe Nissan przerzucił w swojej ofercie ten model z kategorii 4x4 (gdzie znajduje się m.in. Navara i Pathfinder) do kategorii Crossover.

Nowy X-Trail to jednak wciąż terenówka. Auto łączy w sobie tradycje Nissana w segmencie 4x4 z nowymi rozwiązaniami technicznymi czerpiącymi inspiracje z crossoverów. Wynikiem tego połączenia jest samochód sportowo-użytkowy. X-Trail wchodzi na rynek z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym dCi 130. Jest to jednostka o pojemności 1.6 litra, mocy 130 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Współpracuje on z napędem na przednią lub obie osie (ALL MODE 4x4i). Wersje z napędem na jedną oś mogą być wyposażone w automatyczną skrzynię Xtronic. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM dołączy do oferty w 2015 r.

Gama nowego Nissana X-Trail składa się z trzech poziomów wyposażenia: Visia, Acenta oraz Tekna. Już od wersji Visia auto dysponuje klimatyzacją, 17-calowymi felgami ze stopów metali lekkich, 6. poduszkami powietrznymi, światłami do jazdy dziennej w technologii LED, 5-calowym kolorowym wyświetlaczem w zestawie wskaźników, modułem Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę oraz tempomatem i ogranicznikiem prędkości. W standardzie oferowany jest także system aktywnej kontroli zawieszenia, przesuwane i składane tylne siedzenia oraz system aranżacji przestrzeni bagażowej.

W wersji Acenta wyposażenie poszerzono o elementy, takie jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, przednie światła przeciwmgłowe, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, włączający reflektory czujnik zmierzchu, kierownica i dźwignia dźwigni zmiany biegów pokryte wysokogatunkową skórą, podgrzewane przednie fotele, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania z tyłu oraz aktywny hamulec silnikowy (dostępny ze skrzynią Xtronic).

Najbogatsza wersja Tekna oferuje dodatkowo reflektory w technologii Full LED, skórzaną tapicerkę foteli, elektryczną regulację fotela kierowcy oraz 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Ponadto X-Trail Tekna wyróżnia się elektrycznie otwieraną tylną klapą, inteligentnym kluczykiem i przyciskiem do uruchamiania silnika na desce rozdzielczej oraz pakietem bezpieczeństwa (dostępnym opcjonalnie także w wersjach Visia i Acenta), zawierającym elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, adaptacyjne światła drogowe oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Pakiet Safety Shield, dostępny w standardzie w wersji Tekna, zawiera także: inteligentny asystent parkowania, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, ostrzeżenie o poruszających się obiektach oraz ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy. Przyjmowanie zamówień na nowego Nissana X-Trail rozpoczęło się w czerwcu 2014 r., a pierwsze egzemplarze trafią do salonów w sierpniu. Cena podstawowej wersji modelu X-Trail (Visia z silnikiem dCi 130, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów) to 114 900 zł.

{module_contentholder, name="cze14_U70" ice:editable="content"}

Nowy Nissan X-Trail trafił do Polski

>

{module_contentholder, name="cze14_U71" ice:editable="content"} {module_contentholder, name="cze14_U88" ice:editable="content"}

9 CZE 22:10

PIOTR Z. MAREK

comments powered by Disqus