Edge ma być wizytówką Forda świadczącą o wysokiej jakości wykończenia i o wykorzystaniu nowoczesnej technologii. Pod maską znajdą się jednostki TDCi o mocach 180 oraz 210 KM. Napęd przekazywany będzie na wszystkie 4 koła.

Pierwsza generacja Forda Edge zadebiutowała w USA w roku 2006 i należała do kategorii crossover SUV. Auto bazowało na platformie Ford CD3 współdzielonej z modelami Fusion (zupełnie inna wersja amerykańska), Mazda CX-9, Mazda 6 oraz Lincoln MKX. Pod maską pierwszej generacji auta pracowały 3 różne silniki benzynowe. Od 2 litrów i 240 KM, przez 3.5 V6 o mocy 265 KM, kończąc na 3.7 V6 z Forda Mustanga o mocy 305 KM.

Nadwozie nowej wersji auta zostało zaprojektowane od podstaw. Nie było to zadanie proste, bo samochód musiał wyglądać tak, by został dobrze przyjęty zarówno w Europie jak i w Stanach Zjednoczonych. Ford podkreśla także, że postanowił przystosować nową wersję Edge do wymagań jakościowych klientów europejskich. Oznacza to, że podczas projektowania ograniczono liczbę krawędzi łączeniowych. Dotyczy to zarówno nadwozia jak i wnętrza. Efektem tego zabiegu ma być znacznie lepsze spasowanie wszystkich sąsiadujących elementów.

Długi akapit poświęcony jest także zastosowanym materiałom wysokiej jakości oraz nowoczesnej technologii. Pojawiły się m.in. reflektory wyposażone w diody LED, a wrażenie ekskluzywności dodatkowo podkreślane jest przez duże, 20-calowe felgi. We wnętrzu kierowca ma do dyspozycji nowy system multimedialny SYNC 2, który umożliwia m.in. sterowanie funkcjami auta za pomocą głosu. Co jednak ważniejsze, nowa aplikacja Forda umożliwia synchronizację samochodu z usługą Spotify.

Auto jest również wyposażone w adaptacyjny układ kierowniczy, który dostosowuje intensywność do prędkości jazdy. Dla kierowcy oznacza to mniej obrotów kierownicą podczas manewrowania po parkingu. Ford informuje także o technologii aktywnej redukcji hałasu, która wykorzystuje mikrofony rozlokowane w kabinie. Są one zintegrowane z systemem audio i gdy zostanie wykryty jakiś niepotrzebny dźwięk, do głośników dotrze sygnał o odwrotnej fazie.

Pod maską nie znajdzie się nic, co może świadczyć o amerykańskim rodowodzie modelu Edge. Będą to jednostki wysokoprężne TDCi o pojemności 2 litrów wyposażone w 4 cylindry. Pierwsza będzie oferowała kierowcy 180 KM w połączeniu z wysokim momentem obrotowym 400 Nm. Silnik będzie współpracował z 6-biegową skrzynią manualną. Druga wersja ma być jeszcze bardziej dynamiczna. Jej parametry to 210 KM i moment obrotowy 450 Nm. W tym przypadku producent wyposażył auto w 6-stopniową przekładnię automatyczną z łopatkami przy kierownicy. Napęd będzie przekazywany na wszystkie 4 koła.

Edge będzie w europie oferowany równolegle do mniejszego modelu Kuga. Produkcja nowej wersji Forda Edge wystartuje jeszcze w tym roku, ale nowy model zadebiutuje już z oznaczeniem „2015”.

{module_contentholder, name="cze14_U70" ice:editable="content"}

25 CZE 23:00

{module_contentholder, name="cze14_U71" ice:editable="content"}

PIOTR Z. MAREK

{module_contentholder, name="cze14_U88" ice:editable="content"}

Nowy Ford Edge

trafi równiEŻ
do Europy

>

comments powered by Disqus