Do oferty Mini dołączyła właśnie 5-drzwiowa odmiana samochodu, która o dziwo wygląda całkiem dobrze. Na pierwszy rzut oka auto nie różni się od podstawowej wersji i dopiero głębsza obserwacja odkrywa przed nami dodatkową parę drzwi.

Nowe MINI zaprojektowane przez Franka Stephensona tak przypadło do gustu klientom, że BMW zaczęło wypuszczać kolejne odmiany tego samochodu. Wygląd pozostawał z grubsza ten sam, tylko karoseria tu i ówdzie była bardziej rozciągnięta, żeby przykryć coraz większe nadwozie. Najnowsza wersja również minimalnie zachwiała oryginalnymi proporcjami, ale auto stało się bardziej przestronne. Pasażerowie tylnej kanapy od dzisiaj mogą posiadać nogi, jest też więcej miejsca na bagaż. Bagażnik rozrósł się o 67 litrów i mieści teraz 278 litry powietrza.

Pod maską nowej wersji MINI 5d – bo właśnie tak nazywa się 5-drzwiowa odmiana tego auta – możemy znaleźć 4 różne jednostki silnikowe. Dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Najmocniejsza z nich montowana jest w MINI COOPER S 5d. Jest to 4-cylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o pojemności 2 litrów i mocy 195 KM. Moment obrotowy wynosi 280 Nm. Osiągi tej wersji są naprawdę przyzwoite. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 s, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Spalanie jakie deklaruje producent to zaledwie 5,6 litra na 100 km. Kolejnym benzyniakiem w ofercie jest 3 cylindrowy motor o pojemności 1,5 litra, który generuje 136 KM mocy i moment obrotowy na poziomie 220 Nm. Auto wyposażone w taką jednostkę potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 8,1 sekundy i osiągnąć prędkość 207 km/h. Zużycie paliwa oscyluje w granicach 4,8 l na 100 km.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych producent przygotował wersję 4 cylindrową o pojemności 2 litrów i wersję 3 cylindrową o pojemności 1,5 litra. Większa jednostka generuje 170 KM, a jej moment obrotowy to 300 Nm. Mniejsza ma 116 KM i moment 270 Nm. Mini z 2 litrowym dieslem przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s, a prędkość maksymalna to 223 km/h. Mniejszy diesel przyspiesza do setki w 9,5 sekundy i jest się w stanie rozpędzić do 202 km/h. Ważną kwestią w przypadku silników wysokoprężnych jest spalanie. Średnie zużycie paliwa dla auta z jednostką 2 litrową to 4,1 litra na 100 km, dla MINI z silnikiem 1,5 litra ma zużywać zaledwie 3,8 litra na 100 km.

Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 6 biegowej przekładni manualnej. Za dopłatą możemy dostać 6 stopniową przekładnię automatyczną Steptronic. Dodatkowo, by poprawić ekologię, samochód wyposażono w funkcję START/STOP, która wyłącza silnik gdy stoimy na światłach. Ceny nowego 5 drzwiowego MINI COOPERA nie są jeszcze znane. Możemy jednak śmiało założyć, że będą wyższe od 3 drzwiowej odmiany MINI. Najtańszy egzemplarz MINI ONE został wyceniony na 69 900 zł. Najdroższy MINI COOPER S kosztuje 101 300 zł.

{module_contentholder, name="cze14_U70" ice:editable="content"}

5 CZE 15:15

{module_contentholder, name="cze14_U71" ice:editable="content"}

ZIEMOWIT ZIEMKIEWICZ

{module_contentholder, name="cze14_U88" ice:editable="content"}

NOWE MINI 5d

>

comments powered by Disqus