Koniec z 5-litrowym V8 pod maską modeli Discovery. Nowy silnik jest bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Ma 6 cylindrów o pojemności 3 litrów, 335 KM oraz 450 Nm. Jednostka współpracuje z nową, 8-biegową przekładnią automatyczną.

Pierwszy Land Rover Discovery zadebiutował w roku 1989, co oznacza że od premiery tego modelu mija równo 25 lat. Od tego czasu brytyjski producent sprzedał 1,1 mln egzemplarzy Discovery i właśnie z tej okazji powstał jubileuszowy Discovery XXV Special Edition. Jest to jeszcze bardziej ekskluzywna i komfortowa odmiana Discovery, co oznacza mniej więcej tyle, że w środku znajdziemy więcej skóry i drewna w dwóch różnych kombinacjach kolorystycznych. Dodatkowo za sprawą nowego silnika, specjalna odmiana Discovery jest też bardziej ekonomiczna i ekologiczna.

Wciąż nie jest to jednak Discovery Vision Concept, o którym pisaliśmy w kwietniu. Ta wersja została wyposażona m.in. w półprzezroczystą maskę, dzięki czemu możemy widzieć co się dokładnie dzieje pod kołami samochodu. Edycja XXV ma za to na wyposażeniu bardzo duże, 20-calowe felgi dostępne w czterech różnych wersjach stylistycznych. Pojawiły się także nowe kolory nadwozia, których skomplikowane nazwy zupełnie nic nam nie mówią. W środku znajdziemy także ekran LCD, który może współpracować z telefonem, gdy ten wyposażony jest w system Apple iOS lub Google Android. Dzięki temu korzystając z interfejsu samochodu mamy dostęp do kontaktów, kalendarza oraz muzyki znajdujących się w telefonie.

Do tej pory pod maską tego modelu znajdowały się głównie ogromne jednostki napędowe, najczęściej V8 i nieco rzadziej V6. Ostatni model – produkowany od roku 2009 – pobił wszelkie rekordy, bo pod maską zainstalowano V8 z Jaguara o pojemności 5 litrów i mocy 375 KM. Wygląda jednak na to, że downsizing dosięgnął także model Discovery. Jedynym silnikiem benzynowym w ofercie Discovery XXV Special Edition jest 3-litrowe, doładowane V6 o mocy 335 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Land Rover podkreśla, że nowy silnik jest równie dynamiczny, ale znacznie bardziej oszczędny i przyjazny dla środowiska. Auto wyposażone w tą jednostkę zużywa średnio 11,5 l na 100 km, a nie 14,1 l na 100 km jak w poprzednim modelu z V8.

W ofercie dostępne są także dwie jednostki zasilane olejem napędowym. Obie mają 3 litry pojemności i 6 cylindrów pracujących w układzie V. Pierwszy o nazwie TDV6 dysponuje mocą 208 KM, ale jego spalanie wg producenta wynosi zaledwie 7,8 litra na 100 km. Drugi – SDV6 – jest nieco mocniejszy, ma 252 KM i wg deklaracji spala 8 litrów na 100 km. Napęd we wszystkich przypadkach napęd przekazywany jest na 4 koła, a silnik współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną wyposażoną w funkcję start/stop. Zamówienia na limitowaną edycję modelu Discovery można składać już dziś. Auta trafią do pierwszych klientów we wrześniu tego roku. Ceny modelu Discovery zaczynają się w naszym kraju od 239 700 zł.

{module_contentholder, name="cze14_U70" ice:editable="content"}

Land Rover Discovery

XXV Special Edition

>

{module_contentholder, name="cze14_U71" ice:editable="content"} {module_contentholder, name="cze14_U88" ice:editable="content"}

13 CZE 14:00

PIOTR Z. MAREK

comments powered by Disqus