ÜberDacia, czyli Duster 150 KM w automacie

Największa zaleta Dacii Duster to stosunek ceny do jakości. Za topowo wyposażoną wersję zapłacić trzeba 91 tys zł. Natomiast a konkurencyjne auta z silnikiem 150 KM i automatem, zapłacić trzeba od 15 tys zł (Skoda Kamiq) do 50 tys zł więcej (Hyundai Tucson, Seat Ateca).

Jakość Dacii Duster nie jest zła. Wprawdzie wnętrze wykonane jest niemal w całości z twardego plastiku, to funkcjonalnie trudno mieć jakiekolwiek zarzuty. Ja wiem że zabrzmi to dziwnie, ale na tle Mercedesów, Lexusów, BMW, nie wspominając o autach tańszych, nową Dacię Duster wyróżniają rewelacyjne multimedia.


Chociaż są proste, to bezbłednie obsługują bezprzewodowe Android Auto, które uruchamia się automatycznie i szybko. A kto raz skorzystał, ten wie że generalnie o nic więcej w multimediach samochodowych nie chodzi.

Duster ma jednak swoje wady. Konkurenci w ciągu ostatnich lat mocno poszli do przodu, jeżeli chodzi o wykończenie wnętrza. Natomiast Duster 2 gen. w środku ciągle wygląda tak samo, jak niemal 5 lat temu.

Jeszcze jednym i w sumie ważniejszym problemem, jest brak systemu antykolizyjnego. Więc jak się zagapimy w Dusterze, to uderzymy w auto przed nami. Konkurencyjne samochody potrafią się same zatrzymać, lub chociaż znacząco zmniejszyć prędkość przy uderzeniu.