Najtańszy sposób na dobrego SUV-a z 4×4 – Dacia Duster 2021

Dacia Duster po liftingu wciąż trzyma przyzwoity poziom komfortu na tle konkurentów. I to mimo tego, że w ostatnim czasie na rynku pojawili się wyjątkowo mocni konkurenci, jak Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, czy Kia Sportage.

W Dusterze 4×4 chodzi jednak o niską cenę. Bo gdy chcemy np. Suzuki S-Cross z 4×4 i podobnym wyposażeniem, zapłacić musimy 20-30 tys. zł więcej. Seat Ateca, Volkswagen T-Roc z 4×4 kosztują ok. 50 tys. zł więcej. Nissan Qashqai z 4×4 – 60 tys. zł więcej. A Opel Grandland z 4×4? Jest taki, ale kosztuje – uwaga – 110 tys. zł więcej niż Duster.

Silnik diesla 1.5 dCi 115 KM / 260 Nm sprawdza się naprawdę nieźle. Mocy nie brakuje nawet do sprawnego przemieszczania się po autostradach.


W mieście Duster w dieslu jest też bardzo oszczędny. Gorzej jest w trasie, gdzie gabaryty i duży prześwit windują spalanie w górę, nawet do 9 l przy 140 km/h, gdy jechałem pod wiatr.

Dacia ma jednak swoje wady. Najważniejsza to brak systemu antykolizyjnego. A jest to bardzo przydatne rozwiązanie i wszyscy je stosują. Włącznie z Dacią w modelu Sandero.