Najlepsze auto na nierówne drogi – Citroën C4 (TEST)

Oczywiście nie biorąc pod uwagę segmentu premium, gdzie zdarza mi się spotkać lepszy komfort tłumienia nierówności. Choć też nie zawsze.

Natomiast na tle VW Golfa – jest ciszej. Seat Leon też potrafi być miękki, ale moim zdaniem jego zawieszenie również pracuje głośniej. Dopiero Cupra Leon zbliża się do tego, jak po nierównościach jeździ się nowym Citroenem C4.

Silnikowo jest dynamicznie i oszczędnie, choć pod maską siedzą tylko 3 cylindry w benzynie (pojemność 1.2). Mamy 130 KM i 230 Nm, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 8,9 s.


Charakterystyczny warkot silnika 1.2 od PSA został tu zauważalnie stłumiony w porównaniu do wcześniejszych modeli Citroena. W związku z tym, nie należy się zbytnio przejmować brakiem jednego cylindra.

Cała reszta samochodu jest po prostu bardzo dobra. Jedyna mocno irytująca rzecz, jaką zarejestrowałem podczas 7 dni z C4, to wycieraczki. Działają tylko wtedy, gdy auto jedzie. Podczas postoju już nie. A reszta – na filmie.