Jak Megane RS (300 KM) sprawdza się na co dzień?

Ostatni tydzień spędziłem za kierownicą Renault Megane RS (2021) i używałem je jako podstawowe auto na co dzień.

To znaczy jeździłem nim do pracy, gdzie parking wymagał pokonania wysokiego krawężnika. Woziłem nim wózek dla dziecka i parę razy przycisnąłem sobie na pobliskiej autostradzie.

Pod maską mamy niezwykle przyjemny silnik 1.8, który rozwija 300 KM i 420 Nm. Do tego dochodzi szybki automat, przyjemny układ wydechowy i to z regulowaną głośnością. Zawieszenie jest w miarę ok, jeżeli chodzi o komfort i da się z nim żyć jeżdżąc nawet po nierównych, Bałuckich ulicach.


Wady? Spalanie. Po delikatnie po mieście, w godzinach szczytu, poniżej 12 litrów raczej się nie schodzi. Dla porównania – gdy zdecydujemy się na dobrą hybrydę, przy dystrybutorze zostawimy dwa razy mniej pieniędzy.

Problemem było też dla mnie miejsce na tylnej kanapie. Inne auta z segmentu C oferują tam więcej przestrzeni. A reszta – na filmie.