To jest dobry SUV z segmentu B, ale tylko dobry (Kia Stonic 2021)

Ostatni tydzień spędziłem za kierownicą Stonica 2021 w wersji MHEV, czyli tzw. mikrohybrydzie 1.0 T-GDI o mocy 120 KM.

To dobre auto, mocy ma pod dostatkiem, jest oszczędne i zaprojektowane w przemyślany sposób. Dobrze sprawdza się w mieście, nieco gorzej jako auto rodzinne, bo to jednak mały SUV. Mimo to trudno się tu do czegokolwiek istotnego przyczepić.

Ale jak popatrzymy na te nieco mniej istotne rzeczy, to okazuje się że np. zarówno Skoda Kamiq (jak i reszta VAG), czy Nissan Juke mają przyjemniej pracujące silniki 3 cylindrowe. Ponadto Skoda ma bardziej komfortowe i nieco lepiej wygłuszone zawieszenie.


Kia broni się jednak ceną. Za bogato wyposażonego Stonica zapłacić trzeba 99 tys zł. Podobnie skonfigurowana Skoda kosztuje 12 tys zł więcej.