Ford Kuga (2021) – świetny SUV w beznadziejnej konfiguracji – TEST

Tym razem w moje ręce wpadł rodzinny SUV od Forda, czyli Kuga. Auto ma mnóstwo zalet, jest świetnie wykonane, świetnie wyciszone. Natomiast ma jeden poważny problem.

Odmiany ST-Line wyposażone są w zawieszenie sportowe. Jest ono sztywne, przeznaczone do szybkiego pokonywania zakrętów i to wszystko w rodzinnym SUV-ie o mocy 150 KM. Po co? Nie wiem. Na szczęście można z niego zrezygnować wybierając inną wersję wyposażenia, do czego gorąco namawiam.

Poza tym to zaskakująco dobre auto. Wykonanie, spasowanie i użyte materiały, robią świetne wrażenie. Praca silnika 3 cylindrowego o pojemności 1.5 litra – również. Szkoda, że ten silnik oferowany jest tylko w manualu. Gdy chcemy mieć automat, to musimy zdecydować się na hybrydę albo diesla.


Ceny są umiarkowane. Czyli jest drożej od nieco mniejszego Citroena C5 Aircross oraz nieco taniej od większej Skody Kodiaq. Oba auta to moje ulubione SUV-y w tym segmencie. A więcej – na filmie.