VW Golf 8 kombi ma tylko jednego rozsądnego konkurenta – TEST

Przez ostatni tydzień jeździłem Volkswagenem Golfem 8. generacji w wersji Variant, czyli kombi.

Pod maską pracował całkiem przyjemny silnik 1.5 e-TSI. To mikrohybryda sprzężona z 7 stopniowym automatem DSG. Moc 150 KM sprawiała, że auto było wystarczająco dynamiczne na trasy i paliło przy tym niewiele paliwa.

Najważniejsze pozytywne zaskoczenie Golfa 8 kombi to ilość miejsca na tylnej kanapie. Dotychczas Golf kojarzył mi się raczej z ciasnym autem, bo mam 1,91 m wzrostu. A tutaj takie przyjemne zaskoczenie.


Bagażnik – duży. W sam raz na rodzinne wypady, nawet jeżeli rodzina składa się z małego dziecka i 33 kilogramowego psa.

Minusy? Multimedia się zacinały, kamera cofania do poprawy – w nocy niewiele widać. Poza tym na rynku są auta, które oferują nieco lepsze tłumienie nierówności (np. Hyundai i30 Wagon, Citroen C4). Więcej w filmie.