Dacia Logan LPG – jak jeździ najtańsze auto rodzinne? TEST PL

Nie jest to może szczyt technologicznego polotu, ale nowa Dacia Logan (2021) w gazie naprawdę daje radę.

Logan jest praktyczny. W kabinie dosyć swobodnie zmieszczą się 4 osoby o wzroście 1,9 m, a do bagażnika zmieści się wózek dla dziecka i zostanie jeszcze miejsce na bagaż.

Pod względem emocji szału nie ma, ale 100 KM i 170 Nm nieźle radzą sobie z autem ważącym tylko 1146 kg. Więc wyprzedzanie na trasie krajowej da się załatwić zaskakująco sprawnie. Na autostradach też ciężko narzekać na brak mocy.


Z racji, że każdy egzemplarz ma instalację LPG, koszty podróży są bardzo niskie. Pokonanie 100 km z prędkością 140 km/h kosztuje ok. 23 zł. Ponad dwa razy taniej, niż na benzynie. No i jesteśmy eko – przede wszystkim!

Wady? System antykolizyjny nie działa w mieście. Po drugie, zawieszenie jest z tych bardziej przeciętnych, jeżeli chodzi o komfort. A po trzecie – o automacie można zapomnieć (a w Sandero da się go kupić).

Samochód mimo to sprawia pozytywne wrażenie, zwłaszcza gdy zestawimy jego możliwości z ceną. Za dobrze wyposażony egzemplarz zapłacić trzeba 63,5 tys. zł. W tej kategorii cenowej konkurentów brak. Można też kupić wersję podstawową za 53 tys. zł, ale tego już bym nie ryzykował.