Kia Ceed Kombi (2021) – żadnych udziwnień – TEST PL

Ostatnie 7 dni spędziłem za kierownicą Kii Ceed Kombi w wersji Plug-in Hybrid o mocy 141 KM. Innymi słowy jest to hybryda PHEV, którą można przejechać w mieście ~40-50 km tylko na silniku elektrycznym.

Zalety tego rozwiązania – koszty podróży. Ponad dwa razy niższe, niż w trybie hybrydowym. No i nie emitujemy przy tym niczego z rury wydechowej.

W skład zestawu hybrydowego wchodzi silnik benzynowy, 4 cylindrowy, wolnossący, 1.6 GDI o mocy 105 KM. Mamy też silnik elektryczny o mocy 60 KM oraz akumulator 9,8 kWh.


Łącznie pod nogą jest 141 KM i 265 Nm od 1000(!) obr./min. A zasięg w trybie elektrycznym wynosi teoretycznie do 57 km.

Największe zalety Kii Ceed Plug-in to praktyczne, przestronne wnętrze oraz najniższa cena zakupu ze wszystkich hybryd PHEV (wśród zbliżonych rozmiarowo kombi).

Minusy: trochę sztywne zawieszenie oraz po prostu poprawny układ hybrydowy. Wydaje mi się przyjemniejszy, niż w Megane E-Tech, ale nie tak dobry jak hybrydy dostępne w Seacie Leonie, czy Skodzie Octavii.