Elektryczny Mercedes EQV ma ogromną baterię – jak na auta poza Teslą – o pojemności 90 kWh. Ale ma też wielkie gabaryty i masę 2,8 tony (ok. 700 kg więcej od wersji diesel).
W związku z tym deklarowany zasięg auta nie jest gigantyczny. Wynosi 356 km, a średnie zużycie prądu to 28,2 kWh na 100 km.
W moim przypadku średnie zużycie prądu wynosiło 32-33 kWh na 100 km. Skąd te różnice? Producenci podają zasięgi przy bardziej optymalnych warunkach i prędkości. Zwykle jest to 20°C i 100 km/h.
Natomiast ja miałem 2-3x niższą temperaturę oraz jechałem 20 km/h szybciej, czyli tyle ile można na trasie ekspresowej.
Temperatura podczas testu wahała się od 5 do 9,5°C, a całą trasę między Warszawą, a Lublinem jechałem 120 km/h. Oczywiście poza wyjazdem z miasta, gdzie trzeba było jechać wolniej (przez ok. 20 km).