Jak jeździ nowa Dacia Sandero Stepway z LPG? TEST

Dzięki instalacji LPG jeździmy niemal o połowę taniej, niż Sandero benzynowym. Do tego wersja w gazie ma 10 KM i 10 Nm więcej od normalnej odmiany.

Minusy LPG? 1000 zł dopłaty – choć to dosyć niewiele – oraz brak koła zapasowego. Zamiast niego mamy zbiornik pozwalający na przejechanie ponad 300 km.

Dzięki instalacji LPG pokonanie 100 km po mieście będzie nas kosztowało 25 zł, zamiast 45 zł jak w przypadku benzyny. Poza tym nowa Dacia Sandero to naprawdę znakomity samochód za niewielkie pieniądze na tle konkurentów (m.in. Polo, Fabia, Ibiza, 208, Clio, Jazz).


Do tego Stepway jest zawieszony 4 cm wyżej nad ziemią od większości hatchbacków. Dzięki temu nie straszne mu krawężniki i lekki teren.

Wad jest kilka. To m.in. brak oświetlenia tylnej kanapy, problemy z ustawieniem odpowiedniej jasności ekranu oraz nieco mniej komfortowe zawieszenie od Renault Clio i gorsze wyciszenie.