Mercedes-Benz C 300 e – wspaniałe auto, pod warunkiem że codziennie je ładujesz – TEST

Pod maską mamy 320 KM i 700 Nm, a poziom komfortu, jaki ofertuje klasa C (w dodatku na tak cienkich oponach) jest godny podziwu.

Pod względem wyposażenia, wykończenia, systemów bezpieczeństwa również dostajemy wszystko, co tylko możliwe, do czego Mercedes przyzwyczaja od lat. A to nie jest tak oczywiste, w końcu model W205 jest oferowany klientom dłuższą chwilę – od roku 2013.

Zanotowałem jednak dwa istotne problemy. Pierwszy to brak ekranu dotykowego, więc sprawna obsługa multimediów wymaga dłuższego przyzwyczajenia. Druga rzecz – część bagażnika zeżarły akumulatory. Jest on mały i niepraktyczny.


Napęd hybrydowy, który katapultuję kierowcę do 100 km/h w 5,4 s, składa się z silnika spalinowego (210 KM) oraz silnika elektrycznego (122 KM). Napęd w przypadku tego egzemplarza przenoszony jest na 4 koła (4Matic).

Akumulator znajdujący się w okolicach bagażnika pozwala na przejechanie do 58 km, ale realnie jest to 20-25 km zimą i pewnie 2x, gdy zrobi się cieplej.