Seat Ateca po liftingu to aktualnie jeden z najlepszych SUV-ów na rynku – TEST

Za mną 7 dni za kierownicą Seata Ateca w wersji odświeżonej – 2020.

Seata porównuje zarówno do Skody Karoq, Volkswagena Tiguana, jak i pozostałych godnych konkurentów spoza VAG – w moim odczuciu jest to m.in. Citroen C5 Aircross i Peugeot 3008.

Ateca Xperience wyposażona była w 2 litrowy silnik benzynowy o mocy 190 KM, napęd na 4 koła oraz skrzynię automatyczną DSG, 7 stopniową. Przez większość testu głównie zachwycam się tym Seatem, ale ma on swoje wady.


Przydałyby się reflektory matrycowe, choćby w opcji, a system utrzymywania pasa ruchu mógłby działać lepiej – zauważyłem to dopiero po nagraniu.

Denerwują też trochę zaślepione końcówki wydechu, jak i parę błędów w oprogramowaniu – m.in. z głośnością i częstą niemożnością wybrania trybu pracy silnika na Eco.