Volkswagen Golf 8 GTE – 245 KM pod nogą i jazda za półdarmo – TEST PL

Volkswagen Golf VIII GTE to hybryda PHEV. W skład jej napędu wchodzi silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz silnik elektryczny 107 KM wraz z baterią o pojemności 13 kWh.

Identyczny zestaw znaleźć można m.in. pod maską Octavii RS iV. Podobne napędy zainstalowano też w Superbie iV (218 KM) oraz Leonie (204 KM).

Pozwala to na przyspieszenie 0-100 km/h w 7 sekund i rozpędzenie się do 222 km/h. Auto umożliwia też przejechanie realnie do 45 km w trybie elektrycznym (w warunkach jesiennych – 10 stopni Celsjusza). Wtedy zachowuje się jak typowy elektryk, czyli jest bardzo dynamiczny przy starcie.


Ponadto ładując auto ze zwykłego gniazdka 230 V w domu, koszt przejechania 100 km wyniesie 10-15 zł (auto potrzebuje średnio 25-30 kWh na 100 km). Oczywiście w zestawieniu z ceną zakupu taka oszczędność ma średni sens, auto kosztuje bowiem od 169 tys. zł.

Golf GTE to znakomita opcja dla kogoś kto ma dostęp do garażu z gniazdem 230 V. Jeżeli nie mamy się gdzie ładować, stanowczo lepiej wybrać Golfa GTI, bo korzyść z tej hybrydy PHEV po wyładowaniu baterii jest niewielka.