Nowa Skoda Octavia 2020 – dobra już była, a teraz jest też całkiem ładna – TEST PL

Ostatni tydzień spędziłem za kierownicą tej Skody Octavii 4 generacji. Nowa wersja auta zmieniła się diametralnie. Jest to największa zmiana jakościowa u Skody, jaką zaobserwowałem przez ostatnie 5 lat.

Pod maską tego modelu pracuje silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM (340 Nm), jest też 7 stopniowy stopniowy automat. Silnik jest ultra oszczędny, w mieście kopcił mi ~6,5 litra, na trasie mimo jazdy z prędkościami 170 km/h trudno jest przekroczyć 8 litrów na 100 km. Coś wspaniałego. Zbiera się przyzwoicie, wyprzeda się bardzo sprawnie, chociaż nie jest to rakieta.

Cena nowej Octavii jest solidna, bo egzemplarz testowy kosztował ~170 tys. zł. Natomiast jedyna jakościowa konkurencja (Passat, 508, Superb) i tak jest droższa. Więc w sumie okazja.