Opel Grandland X o mocy 300 KM – napęd wspaniały, ale z wnętrza wieje Oplem – TEST

Wspaniały samochód – pod warunkiem, że masz garaż ze zwykłym gniazdkiem 230 V. To też najprzyjemniejsza hybryda plug-in z jaką miałem do czynienia, bo najszybsza – w porównaniu do Outlandera PHEV i Superba iV.

Pod maską mamy 3 silniki, których łączna moc wynosi 423 KM(!), a moment obrotowy – 786 Mm. Łączna maksymalna moc napędu jest jednak ograniczona do 300 KM i 520 Nm. Też nieźle. 0-100 km/h zajmuje 6,1 sekundy, prędkość maksymalna – 235 km/h (na prądzie – 135 km/h).

Napęd pozwala na zrobienie 50 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Możemy też zaprząc do pracy wszystkie silniki – tryb hybrydowy. Wtedy w trasie możemy zrobić do 200 km przy śmiesznie niskim spalaniu – 5 litrów jadąc 120 km/h.


A po rozładowaniu akumulatora Grandland X zachowuje się jak każda inna standardowa hybryda (nie plug-in).