Hybrydowa Skoda Superb iV – najlepszy “elektryk” na obecną liczbę ładowarek w Polsce

Skoda Superb iV to hybryda plug-in, którą można przejechać na prądzie ok. 50 km. Mi ten zasięg to wystarczył na 2 dni jazdy po mieście.

Koszt pokonania 100 km to ok. 10 zł, podczas gdy w aucie spalinowym za to samo zapłacimy ok. 40 zł. Do tego Superb iV w trybie elektrycznym jest całkiem szybki, co w hybrydach nie jest takie oczywiste.

Gdy chcemy jechać w trasę, to przełączamy się w tryb hybrydowy. Można tego dokonać m.in. wciskając gaz w podłogę, wtedy do dyspozycji mamy 218 KM praktycznie z zerową turbodziurą – bo silnik elektryczny reaguje natychmiast.


Wady? Są, a jakże

Ten egzemplarz pod względem wykończenia nie był najlepszy, mimo tego że poprzednie egzemplarze Superba z jakimi miałem do czynienia, takich problemów nie sprawiały.

Ceny

Dobrze wyposażony egzemplarz kosztuje ok. 200 000 zł. To samo wyposażenie z 2.0 TDI 190 KM to koszt ok. 180 000 zł. Benzyna 272 KM – 193 000 zł. Z tym, że hybryda ma napęd na przód, a diesel/benzyna – 4×4.