Debiutuje BMW serii 4 Coupé z gigantycznym grillem

Topowe odmiany to benzyna M440i xDrive oraz diesel M440d xDrive. Pierwszy silnik oferuje 374 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 4,5 sekundy. Klekot dużo gorszy nie jest, ma 340 KM, 700 Nm i 0-100 robi w 4,7 s.

BMW twierdzi, że wszystko ma swój cel. Podobno najnowsza generacja dwudrzwiowego auta została zaprojektowana tak, by odróżnić ją od nowego BMW serii 3.

Najmocniejszy model będzie nazywał się M440i xDrive Coupé, co oznacza że pod jego maską pracować będzie 6 cylindrowy silnik, rzędowy, o mocy 374 KM. Resztą oferty będą silniki 4 cylindrowe, benzynowe oraz jeden diesel. Na wiosnę 2021 do oferty dołączą też dwa 6 cylindrowe diesle.


Silnik 6 cylindrowy oraz diesle wyposażone zostaną w alternator 48 V, który będzie wspomagał silnik konwencjonalny mocą 11 KM.

Do kompletu dochodzi 8 stopniowa skrzynia Steptronic oferowana w standardzie. Ale producent ma też w zanadrzu odmianę sportową skrzyni oraz napęd na 4 koła xDrive.

Czyli teraz mamy tak. BMW 420i Coupé z 2 litrowym, 4 cylindrowym silnikiem o mocy 184 KM z momentem 300 Nm i przyspieszeniem 0-100 km/h w 7,5 sekundy.

Jest też BMW 430i Coupé. Też 2 litry, 258 KM, 400 Nm i 0-100 w 5,8 sekundy. BMW M440i xDrive Coupé ma wspomniane 6 cylindrów, 374 KM, 500 Nm i robi 0-100 km/h w 4,5 sekundy.

Podstawowy diesel to BMW 420d Coupé. 2 litry, 190 KM, 400 Nm i 0-100 w 7,1 sekundy, czyli szybciej od benzyny 184 KM. Występuje też w wersji xDrive.

BMW 430d xDrive Coupé ma już 6 cylindrów, 268 KM, 650 Nm i przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy. Najszybszy diesel to BMW M440d xDrive Coupé. Niby diesel, ale jednak rozpędza się do 100 km/h w 4,7 sekundy. Ma 340 KM i aż 700 Nm.

Nowa czwórka ma jeździć lepiej

Wszystko dzięki zwiększeniu sztywności karoserii. Do tego dochodzi niższy środek ciężkości o 21 mm i szerszy rozstaw kół tylnej osi – aż o 23 mm w porównaniu do serii 3. Rozkład masy – książkowy – 50:50. Poprawiono też aerodynamikę, w tym docisk tylnej osi.

W aucie standardowo montowane są amortyzatory z regulacją sztywności. Opcjonalnie można zamówić układ jezdny M, który będzie jeszcze sztywniejszy. Tak wyposażone auto ma mieć też dodatkowe wzmocnienia stabilizatorów, karoserii i adaptacyjny, sportowy układ kierowniczy. W ofercie pojawi się też mechanizm różnicowy sportowy M z adaptacyjną blokadą w tylnej osi.

Reflektory LED montowane są w standardzie. Opcjonalnie możemy serię 4 wyposażyć w światła laserowe.

We wnętrzu królestwo ekranów

Mamy kokpit ustawiony w stronę kierowcy z ekranem o przekątnej 10,25 cala. Natomiast za kierownicą znalazł się zestaw wskaźników o przekątnej 12,3″.

Ponadto zwiększony został komfort akustyczny i termiczny w porównaniu z poprzednim modelem. Wyciszono przednią szybę, a 3-strefowa klimatyzacja automatyczna pojawiła się w standardzie. Jest też dłuższy szklany dach przesuwno-uchylny – o 24 mm.

Do tego dochodzi m.in. system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon. Opcjonalnie możemy również zamówić ogrzewanie postojowe sterowane za pomocą smartfona lub kluczyka BMW z wyświetlaczem.

Auto ma trafić do sprzedaży w październiku 2020.