Z powodu kryzysu Renault może zniknąć z rynku

2020 - Nouvelle Renault MEGANE R.S.

„Tak, Renault może zniknąć, musisz być świadomy” – to słowa Bruno Le Maire, francuskiego ministra gospodarki i finansów, z piątkowego wywiadu dla radia Europe 1.

Bruno Le Maire, minister gospodarki i finansów Francji, był gościem Europy 1 w piątek rano. Wrócił on do sytuacji Renault po kryzysie koronawirusa.

„Istnieje pilna potrzeba działania (…) Renault może zniknąć, duzi producenci przemysłowi mogą zniknąć, musisz być świadomy”, ocenił, dodając: „Nigdy nie ukryłem powagi kryzysu i nie ukrywam powagi sytuacji z Renault. ”


Renault wg Europe 1 znajduje się w bardzo złym stanie, ponieważ jego fabryki i sieć handlowa zostały sparaliżowane przez kryzys związany z koronawirusem. Ograniczenia zostały określone w szczególności w Europie, co spowodowało spadek na rynku francuskim o 76,3% w kwietniu.

Grupa Renault była osłabiona już przed pandemią, ponosząc w 2019 r. pierwszą stratę netto od dziesięciu lat.

„Wiem też, że Renault ma wyjątkowe zasoby, wyjątkowe technologie, zmotywowanych i kompetentnych pracowników”, dodaje minister. Firma, powiedział, „może się odbić i odbije”, jeśli określi strategię.

„Strategia, która wydaje nam się właściwa dla Renault (…) polega na uczynieniu go jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów na świecie, w czołówce pojazdów elektrycznych”.

Rząd francuski, największy udziałowiec Renault z 15% kapitału, zgodził się udzielić pomocy gwarantując pożyczkę bankową w wysokości około 5 miliardów euro, która została zatwierdzona przez Unię Europejską.

Wg nieoficjalnych plotek ofiarami nowego planu działania, mogą być najmniej dochodowe modele. Chodzi m.in. o Espace, Talismana oraz markę Alpine m.in. z modelem A110S, którego test znajdziecie tutaj.