Fabryka Fiata w Tychach znów przedłuża przestój – do 24 maja

Wygląda na to, że koronawirus mocno obniżył sprzedaż nowych samochodów. Opel w Polsce rusza z produkcją, ale tylko silników. VW w Poznaniu działa, ale jedynie na 20% mocy produkcyjnych.

“Dyrekcja FCA Poland SA informuje, że w następstwie wystąpienia Covid-19 zmuszona jest do kolejnego wydłużenia okresu tymczasowego zawieszenia działalności produkcyjnej. Tymczasowe zawieszenie będzie obowiązywać w okresie od 18 do 24 maja 2020 r.”

Zakłady FCA Poland w Tychach, produkujące m.in. Fiata 500, miały wg pierwotnego planu wystartować ponownie 30 marca, po 2 tygodniach przestoju związanego z koronawirusem. Termin kilka razy już przekładano.


Pracownicy zakładów w tym czasie wykorzystują zaległy urlop wypoczynkowy i bieżący. W pozostałych przypadkach pracownikowi będzie przysługiwało wynagrodzenie za czas przestoju.

Jak donosi portal Interia, fabryka w Tychach wytwarzała dziennie 1040 samochodów. 2 miesiące przerwy oznaczają, że nie wyprodukowano ponad 50 000 pojazdów. W roku 2019 w Tychach wyprodukowano ponad 263 tys. samochodów. Zatrudnionych jest tam ok. 2200 osób.

Opel ruszy niedługo, VW działa na 20%

W Tychach znajduje się także fabryka silników Opel. Ma ona wrócić do pracy w najbliższy poniedziałek – 18 maja. Nic jednak nie wiadomo na temat fabryki w Gliwicach, gdzie produkowana jest Astra.

Volkswagen w Polsce już pracuje, ale jak donosi Auto-Świat, wykorzystuje tylko 20% mocy produkcyjnej. Produkcja ruszyła tam ponad 2 tygodnie temu – 27 kwietnia. Zakłady pracują na 1 zmianę. Wynika to z mniejszej liczby zamówień, ale i ograniczonej dostępności części od poddostawców.

W Niemczech natomiast Volkswagen wstrzymuje produkcje modeli Tiguan, Touran oraz Seat Tarraco. Golf VIII będzie produkowany tylko na wybranych zmianach. Jest to efekt braku popytu.