Tak będzie wyglądała Południowa Obwodnica Warszawy – wizualizacja

W skład drogi ekspresowej S2 (Puławska – Lubelska) wchodzi m.in. tunel pod Ursynowem o długości 4,6 km. Trasa ma być przejezdna na przełomie 2020/2021 roku.

Tunel stanowi połowę z 4,6 km pierwszego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy, w ciągu drogi ekspresowej S2. Codziennie spod jego stropu wyjeżdżają wywrotki z ziemią. Systematycznie też zasypywane są kolejne segmenty stropu na powierzchni, a nad częścią tunelu wykonano już docelowe zagospodarowanie terenu i przywracany jest istniejący wcześniej układ ulic i parkingów.

Na pozostałej części trasy trwają prace przygotowawcze do układania kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej. Zaawansowanie rzeczowe na tym odcinku to blisko 76%.


Na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński trwa budowa konstrukcji drugiej nitki mostu przez Wisłę. Na nitce północnej, gdzie konstrukcja mostu została połączona na przełomie lutego i marca bieżącego roku, wykonawca rozpoczął prace wykończeniowe. Zaawansowanie rzeczowe wynosi 80%.

Wawer – na ciągu głównym trasy ułożono już prawie 9 km betonu (jezdnia prawa i lewa). Trwają przygotowania do montażu ekranów oraz barier energochłonnych. Zaawansowanie rzeczowe sięga 80%.

Budowany fragment to trzeci i ostatni odcinek trasy S2 stanowiącej zachodnio-południową część Warszawskiego Węzła Drogowego. Kierowcy użytkują ponad połowę obwodnicy okołowarszawskiej, w tym 24 km S8 pomiędzy węzłem Konotopa a węzłem Drewnica i 20 km S2 od Konotopy do Puławskiej wraz z łącznikiem do węzła Marynarska.

Ponadto Południowa Obwodnica Warszawy będzie przejezdna dopiero w grudniu 2020. Nie ma tez pewności co do odcinka A, który być może będzie otwarty dopiero z początkiem 2021. Więcej o tym przeczytasz tutaj.

kwiecień 2020 – rejon ul. Rosoła
kwiecień 2020 – podpory nurtowe mostu głównego
kwiecień 2020 – trasa główna z estakadą WG 06-0102