Debiutuje nowa Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio w wersji 2020

Downsizing nie dosięgnął jeszcze modeli Quadrifoglio, które wciąż oferują 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM z momentem 600 Nm przy 2500 obr/min.

Alfa chwali się, że auto wyposażono w system Active Torque Vectoring, który podobno jak żaden inny wie, na które koło posłać moment obrotowy. A z racji, że napędzane są wszystkie koła, co nazywa się Q4, podobno daje to fenomenalne efekty.

Do tego dochodzi 8 stopniowy automat, który ponoć jest płynny i komfortowy, ale też bardzo szybki w trybie Race. Kierowca otrzymuje również aktywne zawieszenie, jak rozumiem o regulowanej sztywności, czy wysuwany spoiler. W Giulii – splitter.


Do tego dochodzą podobno niezapomniane doznania słuchowe, które zapewnia wydech Dual Mode zmieniający swoje brzmienie. A jeżeli komuś to nie pasuje, no to jest opcjonalny Akrapovič wykonany z tytanu.

Co nowego?

We wnętrzu przeprojektowano konsolę środkową. Zmieniła się też kolorystyka, pojawiła się nowa tapicerka z perforowanej skóry. Opcjonalnie wersję Quadrifoglio można doposażyć w kubełkowe fotele Sparco ze szkieletem z włókna węglowego.

Nowa technologia pokładowa zastosowana w Quadrifoglio MY20 obejmuje system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym i przeprojektowanym interfejsem.

Wśród nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się funkcje, które pozwalają sprawdzić w rzeczywistym czasie status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym. Są też chronometry do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości.

Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, czarne wykończenie logotypów.

W Stelvio debiutują również nowe 21-calowe felgi, dedykowane dla wersji Quadrifoglio.

Ponadto pojawił się nowy system wspomagania kierowcy – ADAS 2. Zapewniają on bardziej autonomiczną jazdę samochodem. System został opracowany we współpracy z firmą Bosch i ma za zadanie zapewnienie bezpieczeństwa i zwiększenia komfortu w korkach ulicznych oraz na dłuższych trasach.

Dzięki temu Quadrifoglio potrafi potrafi samodzielnie kontrolować przyspieszenie, system hamulcowy i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne, by zapewnić większy komfort w podróży. Alfa Romeo zaznacza, że we wszystkich przypadkach kierowca powinien być jednak czujny i zawsze trzymać ręce na kierownicy. Warto też odnotować, że marka w tym roku świętuje 110 lat od momentu założenia.