ITD zatrzymało Renault Master (DMC 3,5 t) załadowane na 7,1 tony(!)

7,1 i 6,9 tony, zamiast dopuszczalnych 3,5 t, ważyły samochody dostawcze, które wycofał z ruchu patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W środę, 15 kwietnia, inspektorzy ITD patrolujący ulice Radomia zwrócili uwagę na dwa samochody dostawcze. Stan opon i przechył pojazdów wskazywały, że są znacznie przeciążone. Oba zatrzymane auta skierowano do punktu ważenia pojazdów przy ul. NSZZ Solidarność.

Bus przewożący wyroby odlewnicze ważył 7,1 tony zamiast dopuszczalnych 3,5 tony. Niewiele mniej, bo 6,9 tony ważył też “dostawczak” przewożący alkohole.


Inspektorzy ukarali kierowców busów mandatami za przekroczenie dozwolonej ładowności pojazdów. Mogli odjechać z miejsca kontroli ITD po przeładowaniu nadmiaru towarów na inne samochody.

Tak znaczne przekroczenie dopuszczalnego tonażu samochodów o DMC do 3,5 tony powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pojazd jest mniej sterowny i wydłuża się jego droga hamowania.

Swoją drogą, pod moim testem Renault Master 2020 pojawiały się komentarze, że ten samochód zniesie dwa razy tyle, co sugerują dane techniczne. Trochę w to nie wierzyłem. Aż do dziś.