Nowy Hyundai i30 od 69 900 zł, a w ofercie wciąż silnik wolnossący

Zmieniła się też pojemność mocniejszego silnika – z 1.4 do 1.5 litra. Jednostka jest też wyposażona w miękka hybrydę 48V. Efekt to wyższa moc – do 160 KM – oraz niższe zużycie paliwa.

Hyundai i30 III generacji zadebiutował nie tak dawno, bo w 2016 roku i od początku wyglądał nieco zachowawczo, jedynie poza i30 N, ewentualnie modelem Fastback.


Linia nadwozia była ładna, ale grzeczna, natomiast wnętrze miało przeciętnej wielkości ekran i klasyczne liczniki, nawet w najwyższej opcji.

Podstawowa opcja auta dostępna jest wciąż z miniaturowym ekranem 3,8″. Bogatsza odmiana Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus i pakietu Drive, a ponadto klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym 8” ekranem umożliwiający korzystanie z Android Auto i Apple Car Play.

Natomiast średni poziom wyposażenia wzbogacić już można o ekran o przekątnej 10,25″. Na zdjęciach można też w końcu dostrzec ekran LCD zamiast klasycznych liczników.

Pod maską spore zmiany

Poza jednostką 1.0, która ma 120 KM – jak poprzednio. Natomiast teraz oferowana jest także z 7 stopniowym automatem DCT. Pojawił się za to nowy silnik benzynowy, wolnossący o nazwie 1.5 DPI, dostępny z 6 stopniowym manualem. Moc – 110 KM. Cena – od 69 900 zł.

Natomiast silnik benzynowy 1.4 turbo o nazwie T-GDI został zmieniony na 1.5. W obu przypadkach, tj. z 7 stopniowym automatem, jak i 6 stopniowym manualem, oferowany jest z miękką hybrydą 48V.

Wraz z tym wzrosła moc – do 160 KM (moment 253 Nm) i prawdopodobnie spadło zużycie paliwa. Przyspieszenie do 100 km/h zmniejszyło się o 0,5 sekundy, teraz jest to 8,4 sekundy.

Ciekawostką jest natomiast to, że skrzynia manualna będzie odpinała silnik od napędu po puszczeniu gazu.

Pozwoli to przejść w tryb “żeglowania” znany z nowoczesnych automatów.

Natomiast w przypadku silników diesla, oferta się zawęziła. Wcześniej można było zamówić auto w całkiem dynamicznej wersji 1.6 CRDI o mocy 136 KM. Teraz natomiast została jedynie wersja 115 KM. Dostępna zarówno z automatem, jak i manualem.