Nowy Hyundai i30 od 69 900 zł, a w ofercie wciąż silnik wolnossący

Zmieniła się też pojemność mocniejszego silnika – z 1.4 do 1.5 litra. Jednostka jest też wyposażona w miękka hybrydę 48V. Efekt to wyższa moc – do 160 KM – oraz niższe zużycie paliwa.

Hyundai i30 III generacji zadebiutował nie tak dawno, bo w 2016 roku i od początku wyglądał nieco zachowawczo, jedynie poza i30 N, ewentualnie modelem Fastback.


Linia nadwozia była ładna, ale grzeczna, natomiast wnętrze miało przeciętnej wielkości ekran i klasyczne liczniki, nawet w najwyższej opcji.

Podstawowa opcja auta dostępna jest wciąż z miniaturowym ekranem 3,8″. Bogatsza odmiana Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus i pakietu Drive, a ponadto klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym 8” ekranem umożliwiający korzystanie z Android Auto i Apple Car Play.

Natomiast średni poziom wyposażenia wzbogacić już można o ekran o przekątnej 10,25″. Na zdjęciach można też w końcu dostrzec ekran LCD zamiast klasycznych liczników.

Pod maską spore zmiany

Poza jednostką 1.0, która ma 120 KM – jak poprzednio. Natomiast teraz oferowana jest także z 7 stopniowym automatem DCT. Pojawił się za to nowy silnik benzynowy, wolnossący o nazwie 1.5 DPI, dostępny z 6 stopniowym manualem. Moc – 110 KM. Cena – od 69 900 zł.

Natomiast silnik benzynowy 1.4 turbo o nazwie T-GDI został zmieniony na 1.5. W obu przypadkach, tj. z 7 stopniowym automatem, jak i 6 stopniowym manualem, oferowany jest z miękką hybrydą 48V.

Wraz z tym wzrosła moc – do 160 KM (moment 253 Nm) i prawdopodobnie spadło zużycie paliwa. Przyspieszenie do 100 km/h zmniejszyło się o 0,5 sekundy, teraz jest to 8,4 sekundy.

Ciekawostką jest natomiast to, że skrzynia manualna będzie odpinała silnik od napędu po puszczeniu gazu.

Pozwoli to przejść w tryb “żeglowania” znany z nowoczesnych automatów.

Natomiast w przypadku silników diesla, oferta się zawęziła. Wcześniej można było zamówić auto w całkiem dynamicznej wersji 1.6 CRDI o mocy 136 KM. Teraz natomiast została jedynie wersja 115 KM. Dostępna zarówno z automatem, jak i manualem.

  1. I am really loving the theme/design of your weblog. Do you ever run into any browser compatibility issues?
    A couple of my blog visitors have complained about my blog
    not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.
    Do you have any recommendations to help fix this issue?

Twój adres email nie zostanie opublikowany.