Nowa Toyota Supra debiutuje z silnikiem 4 cylindrowym o mocy 258 KM

Jest tylko 1,1 s wolniejsza do 100 km/h od wersji R6 o mocy 340 KM, pewnie brzmi inaczej, ale kosztuje aż 106 000 zł mniej.

Nowa jednostka napędowa w ofercie Toyoty GR Supra ma tylko 4 cylindry, 2 litry pojemności, ale generuje aż 258 KM i całkiem imponujące – jak na taką pojemność – 400 Nm momentu obrotowego. Efekt to przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 sekundy (wersja 3 litrowa – 4,3 sekundy). To wciąż całkiem niezły czas.


Do tej pory Toyota Supra była oferowana jedynie z silnikiem R6 zapożyczonym z BMW. Oferował on 340 KM oraz 500 Nm momentu. Nowy silnik też ma pochodzenie BMW (nazywa się B48B20) i wyposażony jest w jedną turbinę typu Twin-Scroll.

Oba samochody łączy też taka sama skrzynia biegów – 8 stopniowy automat ZF 8HP. Jest ona wykorzystywana przez niemal wszystkich, od Alfy Romeo, przez Audi, BMW, Jeepa, Iveco, Rolls-Royce, aż po Volkswagena.

Taka konfiguracja pozwala na rozpędzenie się do 250 km/h. Zresztą odmiana 3 litrowa tak samo, bo prędkość została ograniczona elektronicznie.

Toyotą chwali się też niską emisją CO2, która wynosi 168–172 g/km. Tyle samo wyrzuca do atmosfery np. 150 konna Dacia Duster z napędem 4×4.

258 konna Supra jest bardziej ekologiczna od Mitsubishi ASX 150 KM 4×4 (162–179 g/km)

We wnętrzu wersji znajdują się cyfrowe zegary, sportowe fotele z Alcantary ze skórzanymi wstawkami z podgrzewaniem i regulacją odcinka lędźwiowego oraz 8,8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Bluetooth, funkcją rozpoznawania głosu i nawigacją.

Natomiast we wnętrzu GR Supra Fuji Speedway deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego, zaś fotele są pokryte obiciami z czarno-czerwonej Alcantary. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi.

Coupe w wersji Fuji Speedway otrzymuje także sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.

GR Supra 2.0 w wersji Dynamic kosztuje od 209 900 zł

Natomiast wersja Fuji Speedway ze sportowym wyposażeniem i kutymi 19-calowymi felgami kosztuje już 223 900 zł. Wersja 3 litrowa o nazwie Executive kosztuje już znacznie więcej – 315 900 zł.