Startuje produkcja Polestar 2 – elektryk z systemem Android i… wegańskim wnętrzem

Moc – 408 KM, bateria – 78 kWh. Zasięg – do 470 km. Przyspieszenie do 100 km/h – mniej niż 5 sekund. Będzie to też pierwszy na świecie samochód działający pod kontrolą nowego systemu operacyjnego Google.

W Europie fabryki hamują, a w Chinach startuje produkcja samochodu Polestar 2. Będzie się ona odbywać w Luqiao (Chiny). Jak informuje marka należąca do Volvo, Polestar 2 trafi do klientów w Ameryce Północnej, Europie i w Chinach. Jest to jednocześnie pierwszy pojazd elektryczny produkowany przez ten zakład.


Chociaż Europa zmaga się z koronawirusem, to wygląda na to, że Chiny poradziły sobie z tym problemem. Thomas Ingenlath, CEO firmy Polestar, w informacji prasowej dziękuję pracownikom za to, że produkcja mogła dojść do skutku. Dodaje, że to wielkie osiągnięcie, gdyż łańcuch dostaw podobno też funkcjonuje tam jak należy.

Producent twierdzi, że Polestar 2 to auto typu fastback, któremu nie brakuje mocy. Ma 408 KM i 660 Nm. Do tego dochodzi napęd AWD oraz bateria o pojemności 78 kWh, co przekłada się na deklarowany zasięg na poziomie 470 km.

Sprint od 0 do 100 km/h ma wynieść poniżej 5 sekund. Czas ładowania w domu, przy wallboksie 11 kW, ma wynieść 8-10 godzin. Natomiast na ultra-szybkiej ładowarce będzie to 30 minut, ale dotyczy to zakresu od 10 do 80%. Doładowywanie 80-100 %, jak to w elektrykach, zajmie pewnie drugie tyle.

Pierwszy samochód z systemem Google

Polestar 2 to też pierwszy samochód działający pod kontrolą… Androida. Obsługuje więc aplikacje ze Sklepu Google, działa Asystent Google oraz Mapy.

Nie zabraknie też rozpoznawania głosu i wygląda na to, że najlepszego w branży. W końcu nikt nie radzi sobie z tym tak dobrze, jak Google.

Wegańskie wnętrze

Czytam stronę Polestar i nie wierzę, ale to jednak prawda. Polestar 2 będzie miał całkowicie wegańskie wnętrze, które dodatkowo ma swoją dziwną nazwę marketingową – WeaveTech. Co to znaczy? Że do jego zbudowania nie wykorzystano produktów pochodzenia zwierzęcego.

Wszystkie skóry zastąpiono nowoczesnym materiałem PCV, odpornym na zabrudzenia, wilgoć i inspirowanym kombinezami nurkowymi.

Podobno materiał został celowo zaprojektowany tak, by różnić się od skóry. Volvo chce w ten sposób podkreślić, że tworzywo wysokiej jakości wcale nie musi udawać skóry. Aż sam jestem ciekaw jak to wyszło.

Z bardziej istotnych rzeczy, kierowca dostanie też światła adaptacyjne LED (Polestar nazywa je pikselowymi). Producent chwali się również, że auto – podobnie jak Tesla – nie potrzebuje kluczyka. Do ruszenia z miejsca wystarczy telefon. Dzięki temu pojazd wykrywa właściciela i od razu ustawia odpowiednio fotel oraz lusterka.

Dostawy do pierwszych klientów rozpoczną się latem 2020

Auta najpierw trafią do Europy, dopiero potem do Chin i Ameryki Północnej. Auto w USA zostało wycenione na 63 tys. dolarów, co przy dzisiejszym kursie daje ok. 268 tys. zł. W Niemczech cena auta to 58 tys. euro, czyli ok 267 tys. zł. Główny konkurent Polestara 2 to oczywiście Tesla Model 3.

Marka Polestar jako osobna firma pojawiła się w 2017 roku wraz z modelem hybrydowym Polestar 1. Oferował on 609 KM, 1000 Nm oraz zasięg tylko w trybie elektrycznym do 124 km. Auto powstało jednak w 1500 egzemplarzach. Polestar 2 ma być już produktem masowym.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.