Hyundai ix20 i Kia Venga znikają z rynku – aż dziwne, że dopiero teraz

Można było odnieść wrażenie, że te modele wycofano ze sprzedaży już dawno temu – a jednak. Kia Venga i Hyundai ix20 znikają po cichu z rynku dopiero teraz, symbolicznie dobijając kolejny gwóźdź do trumny klasy małych minivanów.

Pierwsza była Kia, która trafiła na rynek w drugiej połowie 2009 roku. Rok później dołączył do niej bliźniak Hyundaia, tworząc koreański tandem do walki o serca klientów wybierających miejskie minivany. Tak, jeszcze dekadę temu była to nisza, o którą zabiegało wielu producentów, inwestując miliony euro w modele.

Dzisiaj z miejskich minivanów został tylko Fiat 500L, a jego dwójka koreańskich konkurentów po cichu przetrwała aż do początku tego roku. Choć produkcja zakończyła się w ostatnich tygodniach 2019 roku, do teraz w punktach dealerskich pozostają ostatnie sztuki. Koreańczycy gaszą światło.


Choć o rychłym końcu Kii Venga i Hyundaia ix20 mówiło się już w 2017 roku, kiedy to debiutowały crossovery Kona i Stonic, to wiekowe minivany jakimś cudem przetrwały na rynku kolejne 2 i pół roku. Jeszcze niedawno mówiono, że popyt jest, więc auta dalej są obecne w salonach. Wszystko się jednak kończy.

Jak nie trudno się domyślić, Kia i Hyundai nie planują prezentować następców, definitywnie opuszczając klasę dużych rodzinnych samochodów. Odtąd jedynym minivanem z koreańskim rodowodem pozostaje Kia Carnival, i tak w Europie nieoferowana. Nas czeka jeszcze bardziej wzmożona fala crossoverów i SUV-ów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.