Tak wygląda nowy Volkswagen Golf R-Line (VIII generacja)

Nie jest to jeszcze odmiana Golf R, ale daje obraz jak taka wersja może wyglądać. Niestety w kwestii przodu dyskusyjnej urody – niewiele się zmienia. Za to z tyłu pojawił się tzw. wydech Atrapovic.

Volkswagen Golf VIII w wersji R-Line właśnie został zaprezentowany. Do sportowej wersji auto nawiązuje głównie wyglądem, ale też zawieszeniem i progresywnym układem kierowniczym.

Z zewnątrz mamy m.in. inaczej zaprojektowane zderzaki, czy 17 calowe felgi aluminiowe. W zderzakach pojawiły się elementy wykończone plastikiem pian black oraz podwójne końcówki układu wydechowego. Oczywiście nie takie prawdziwe – atrapy.


W środku pojawiła się czarna podsufitka i aluminiowe nakładki na pedały – czyli nic istotnego. Z rzeczy bardziej praktycznych – są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami z tapicerką z mikrofibry ArtVelours.

Jest też sportowe zawieszenie oraz progresywne wspomaganie układu kierowniczego ze zmiennym przełożeniem. Dzięki temu do zmiany maksymalnego położenia kół potrzeba tylko dwóch obrotów kierownicą (zamiast 2,6 – jak w pozostałych wersjach).

Pod maską wybór na razie skromny. Możemy zdecydować się na 4 cylindrowy silnik 1.5 TSI EVO w wersjach 130 KM lub 150 KM. Dostępny też jest silnik 1.5 eTSI, czyli tzw miękka hybryda, współpracująca z 7 stopniowym automatem dwusprzęgłowym.

Ceny Golfa R-Line zaczynają się od 95 290 zł (po uwzględnieniu aktualnego rabatu).

Twój adres email nie zostanie opublikowany.