Honda Civic Type R na rok 2020 traci swój gigantyczny spoiler!

2020 Civic Type R Range - Type R Limited Edition & Type R Sport Line

No dobra, trochę przesadzam. W każdym razie Civic Type R 2020 zyskał opcję, dzięki której będzie można wyjechać z salonu ze znacznie mniejszą lotką z tyłu.

Oryginalny spoiler w modelu Civic Type R był gigantyczny – tego nie da się ukryć. W połączeniu z agresywnym designem nadwozia auto wręcz kłuło w oczy swoim wyglądem.

Wszystko wskazuje jednak na to, że ktoś w Hondzie w końcu doszedł do wniosku, ze taki wygląd dla niektórych może być trochę zbyt krzykliwy. Jak oni na to wpadli?


W każdym razie wraz z poliftowym Civiciem Type R na rok 2020 dołącza nowa wersja nadwozia – Sport Line.

2020 Civic Type R – Type R Sport Line, Civic Sport Line, Type R GT

Honda Civic Type R Sport Line

Główna różnica to bardziej stonowana stylistyka nadwozia, czyli mniejszy spoiler. Ponadto auto ma zostać wyposażone w opony Michelin Pilot Sports 4S, których boczne ściany są bardziej elastyczne. A to ma znowu wpłynąć na lepszy komfort jazdy. Bowiem oryginalny Type-R jest bardzo sztywny.

Kolejna zmiana to dodatkowe wyciszenie w bagażniku, które ma nas lepiej odizolować od ryczącego wydechu.

2020 Civic Type R Sport Line

Honda Civic Type R Limited Edition

Natomiast jeżeli ktoś chce jeszcze bardziej ekstremalnych doznań z jazdy, no to jest wersja Type R Limited Edition. Auto w tej odmianie auto jest jeszcze bardziej ekstremalne od oryginału.

W Limited Edition pojawią się m.in. 20 calowe, kute felgi BBS z oponami Michelin Cup 2, które znowu nie zostały zaprojektowane z myślą o komforcie – wręcz przeciwnie.

Zmodyfikowano też amortyzatory oraz układ kierowniczy, by te radziły sobie lepiej przy większych prędkościach. Auto dostępne jest też w jeszcze bardziej krzykliwym kolorze – Sunlight Yellow.

Poza tym – zredukowano masę. I to tak na całego. Pozbyto się m.in. systemu multimedialnego, klimatyzacji, materiałów wyciszających w podsufitce, drzwiach bagażnika i desce rozdzielczej.

Efekt to 47 kg mniej w porównaniu do wersji standardowej i to przy zachowaniu tylnej kanapy. Na rynek europejski trafi tylko 100 egzemplarzy.

Civic Type R Limited Edition

Natomiast pod maską – bez zmian

Wciąż mamy 2-litrowy silnik VTEC Turbo, który generuje 320 KM przy 6500 obr./min oraz 400 Nm od 2500 do 4500 obr./min. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Ale tylko wtedy, gdy mamy idealne warunki – bo napęd przekazywany jest tylko na koła przednie.

Ceny Type-R w Polsce startują od 153 500 zł – wersja BASE 2,0 VTEC TURBO.

2020 Civic Type R Sport Line

Twój adres email nie zostanie opublikowany.