Lancia Ypsilon nie chce umrzeć – od teraz dostępna z układem mild hybrid

W ofercie tej marki jest tylko jeden, przestarzały model, który do tego od dłuższego czasu sprzedawany jest tylko we Włoszech. A jednak – Lancia Ypsilon ma się dobrze. Z okazji 9 lat produkcji, jej gama wariantów napędowych zostanie nawet ubogacona o wariant mild hybrid.

Z dawnego obrazu Lancii nie zostało wiele. Nie ma samochodów sportowych, nie ma luksusowych limuzyn, nie ma nic – z jednym, małym wyjątkiem, który nazywa się Ypsilon. To na tym modelu spoczywa obecnie cała oferta Lancii i o dziwo, radzi ona sobie z tym świetnie, pomimo niesprzyjających warunków.

Włoskie miniauto produkowane w polskich zakładach Fiata w Tychach nie jest bowiem obecnie oferowane nigdzie, poza Italią. Co więcej, jest już stosunkowo bardzo przestarzałą konstrukcją, szykując się do świętowania dziewiątych urodzin. A jednak – auto dalej znajduje wielu nabywców, sprzedając się świetnie.


To dlatego FCA ani myśli kończyć produkcję Ypsilona czy też likwidować markę Lancia, co w ostatnich latach sugerowało wielu. Zamiast tego, samochód zyskuje nowy zelektryfikowany wariant napędowy typu mild hybrid, dostając nowe życie podobnie do pokrewnego Fiata 500 i Panda.

Lancia Ypsilon Mild Hybrid napędzana jest 1-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym rozwijającym 69 KM mocy i 92 Nm momentu obrotowego. 12-woltowy generator i mała bateria litowo-jonowa mają zapewniać odzysk energii z hamowania, pozwalając na ograniczenie emisji CO2.

Samochód nie jest demonem prędkości – do 100 km/h rozpędza się w 14,2 sekundy, a maksymalnie pojedzie 163 km/h. Średnie spalanie w warunkach miejskich ma oscylować w granicach 4 litrów na 100 kilometrów, co czyni Ypsilona idealnym samochodem do miejskiej jazdy. Ceny we Włoszech – od 14 450 euro.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.